• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Buzz Aldrin designar klocka åt Omega som ska till Mars

Knugen

Panerai
2-Faktor
buzz.png


https://www.hodinkee.com/articles/buzz-aldrin-designing-omega-mars-watch
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Med tanke på hur många sidor av månen Omega lyckats skapa baserat på Speedmastern ser jag nu fram emot "XXX-side of Mars"- varianterna på denna :D
Skämt åsido, det ska bli intressant att se vad detta resulterar i och hur kravspecifikationen från NASA ser ut :)
 

Ruben

Rolex
Häftigt!
När ska dem åka till mars? Dvs när kommer klockan ut i butik?
Hoppas faktiskt den första versionen (lär ju komma 1000 till) blir limiterad.
 

Buffi

Panerai
Med tanke på hur många sidor av månen Omega lyckats skapa baserat på Speedmastern ser jag nu fram emot "XXX-side of Mars"- varianterna på denna :D
Skämt åsido, det ska bli intressant att se vad detta resulterar i och hur kravspecifikationen från NASA ser ut :)
Gissningsvis ser väl kravspecen liknande ut som för X-33 som NASA kör nu.

https://www.omegawatches.com/watches/speedmaster/skywalker-x-33/skywalker-x-33/

Får se om marsklockan blir mekanisk eller quartz den också.
 

Riley

Panerai
Jag är ändå rätt pigg på att kasta skit åt deras håll när jag misstycker deras beslut, men det här tycker jag ändå känns som ett trevligt tilltag av Omega med en historisk tanke bakom.
Fler såna här initiativ och färre färgglada varianter av PO tack.
 
Kan bli rätt kul detta. Omega har ju historiskt släppt en del rätt "vilda" designer - tänker bl a på Ploprof, Flightmaster och Bullhead. Hoppas de tar ut svängarna rejält här!
 

demondave

Rolex
Med tanke på hur många sidor av månen Omega lyckats skapa baserat på Speedmastern ser jag nu fram emot "XXX-side of Mars"- varianterna på denna :D
Skämt åsido, det ska bli intressant att se vad detta resulterar i och hur kravspecifikationen från NASA ser ut :)

Red side of Mars? Röd keramisk boett, röd tavla, rött tvåmetersnato för att kunna vira runt rymddräkten?
 
Topp