• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bvlgari?

_jonte

Patek
Gillar Bvlgari mycket, många kul och udda modeller. Särskilt Diagono-serien.
Min "inverterade" panda.. :)
20150818_110053-01.jpeg
 

_jonte

Patek
Den är jättefin. Vilken storlek är det? Vad är det för verk? Hur är länken? Är sugen på att skaffa lank till min dykare.
Tack! Den är på ca 36mm, men bärs betydligt större än en Datejust. Minns jag rätt så sitter det i ett verk baserat på ETA2892 + DD-kronografmodul.
Gillar länken mycket, rejäl men följsam. Tycker du borde skaffa en sån. :)
 
Personligen gillar jag när folk är lite annorlunda och inte bara köper självklara klockor typ Rolex sub. Men har du planer på att sälja den vidare i framtiden är Bulgari ett såklart svårare märke än Rolex, Omega, IWC, osv.

Har du någon referens på den så vi göra lite research på urverk m.m.?

Jag gillade verkligen "känslan" i klockan när jag testade den. Kändes väldigt bra och finish var enormt bra vill jag minnas.
Här har du :) dg42bbspgvdch
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Okey så urverket är "bulgari B130" som bygger på ett ETA 2894-2. Om jag förstått saken rätt så har man bara fixat finish i princip (dvs design av rotor m.m.) mot original ETA. Finns några till salu på chrono, den billigaste (dock EJ med guldring på boetten) kostar 56. Den enda med guldring på boett kostar 71 (i USA). Så urverket är bra, men inget sensantionellt eller nyskapande.

Äh, jag gillar den skarpt. Ibland är logik bara dumt -köp! Man lever bara en gång. :)
 

UNO

Panerai
Favoritparfymen varje dag oavsett klockfabrikat på handleden.
Coola klockor om än med ETA-verk vilket dock kul när dom ska servas.
 
Idag är jag glad så jag tänkte bidra med lite glädje här på ks!
Om det är någon som är sugen på någon av dessa klockor, hojjta till!!
bvlgari-octo-black-dial-stainless-steel-mens-watch-bgo38bssd.jpg
octo38_sl_technical_square.jpg
bvlgari-diagono-automatic-mens-watch-dg42c6svdch.jpg
bvlgari-diagono-chronograph-mens-watch-dg42bsvdch-101635.jpg
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag har inte riktigt fått något grepp om det märket, men magkänslan är inte bra. Varför kan jag inte svara på. Kanske var det Ronaldos inköp av några pallar som gav mig den. Värt att tillägga är att jag inte är intresserad av fotboll (trots att jag spelar, märkligt).
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Okey så urverket är "bulgari B130" som bygger på ett ETA 2894-2. Om jag förstått saken rätt så har man bara fixat finish i princip (dvs design av rotor m.m.) mot original ETA. Finns några till salu på chrono, den billigaste (dock EJ med guldring på boetten) kostar 56. Den enda med guldring på boett kostar 71 (i USA). Så urverket är bra, men inget sensantionellt eller nyskapande.

Äh, jag gillar den skarpt. Ibland är logik bara dumt -köp! Man lever bara en gång. :)
Japp som Panerai mao :)
Tror målgruppen för dessa klockor inte har någon aning om verk.
 

Chattras

Cartier
För mig känns Bulgari lite som Chopard. Primärt ett smyckesföretag. Dock finns det trevliga klockor från båda. Har dock svårt för att Bulgari envisas med dom bezelerna med Bulgari skrivet över hela ringen.
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Diagono serien har en del fräckt tycker jag! Hade inte tackat nej till en diagono scuba t ex. skulle en till bra pris dyka upp vetefan om jag inte skulle slå till.
Kan dock inget om märket utan känner sambandet med smycken. Dyra smycken...
 

Chattras

Cartier
Du får nog läsa på lite om Chopard och deras LUC låter det som. Cartier tillhör samma kategori?
Självklart kan jag omöjligt argumentera emot att Chopard´s LUC inte är en fantastisk klocka. Tourbillon är ju inget man snyter ur näven. Nu var det dock inte urverkens tekniska överlägsenhet jag syftade på utan enbart vilka värden just dessa varumärken har för mig. Enbart de mjuka värdena. Tror även att den stora massa associerar Chopard mer med exklusiva smycken än komplicerade urverk. Samma med Bulgari. Men jag kan ha fel, det vore inte första gången :).
 

tomasb

Breitling
Japp som Panerai mao :)
Tror målgruppen för dessa klockor inte har någon aning om verk.

Nja, Panerai har en historia av bra urverk från början (Rolex, angelus). Dessutom är de senaste 8 dagarsverken rätt skarpa. Utöver det köper man även Panerai för dess horologiska historia och tradition. Vilket jag inte tycker man kan säga om Bulgari.

Men visst, jag förstår likheten. Panerai handlar inte fullt ut om horologiska mästerverk. Men rätt få klockor under 100k gör det. (Undantagen är väl JLC, Zenith i viss mån, Kanske Glashütte också). Men IWC, Rolex, Breitling, mfl är inte (anser jag) några horologiska mästerverk i deras mellansegment. (Eller alls i Breitlings fall).

Mina 5 cent...
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Nja, Panerai har en historia av bra urverk från början (Rolex, angelus). Dessutom är de senaste 8 dagarsverken rätt skarpa. Utöver det köper man även Panerai för dess horologiska historia och tradition. Vilket jag inte tycker man kan säga om Bulgari.

Men visst, jag förstår likheten. Panerai handlar inte fullt ut om horologiska mästerverk. Men rätt få klockor under 100k gör det. (Undantagen är väl JLC, Zenith i viss mån, Kanske Glashütte också). Men IWC, Rolex, Breitling, mfl är inte (anser jag) några horologiska mästerverk i deras mellansegment. (Eller alls i Breitlings fall).

Mina 5 cent...
Var det inte Panerai som släppte en limited edition på 318 new york variant med ett oarbetat/odekorerat ETA verk för några år sedan, vart ett jävla liv vill jag minnas.
 

tomasb

Breitling
Var det inte Panerai som släppte en limited edition på 318 new york variant med ett oarbetat/odekorerat ETA verk för några år sedan, vart ett jävla liv vill jag minnas.

Japp! Stämmer, brooklyn bridge var det. Riktigt lågvattenmärke. Frågan är om någon öht märkt om Bulgari gjort samma sak?

Det säger mig att Panerais fanskara har avsevärt mkt högre krav på urverk och kvalitet än vad man normalt associerar med varumärket.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Japp! Stämmer, brooklyn bridge var det. Riktigt lågvattenmärke. Frågan är om någon öht märkt om Bulgari gjort samma sak?

Det säger mig att Panerais fanskara har avsevärt mkt högre krav på urverk och kvalitet än vad man normalt associerar med varumärket.
Verkligen lågvattenmärke, det tror jag säkert dom har.
Finns nog fler Paneristis än Bvlgaristis..
 
Topp