Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Byta band på Rolex GMT Master II med keramisk bezel

Diskussion i 'Diskussion' startad av Perpetual, 31 december 2013.

1. Perpetual
    Trådstartare

Perpetual Stadsbo

Från:
    Stockholm/Uppsala
    Bästa KS:are,
    Hur byter jag till ett natostrap på min nya Rolex Gmt Master II?

Har letat runt men inte hittat någon bra info eller DIY. Den äldre GMTn var det ju bara att byta som på submarinern men nya GMTn med keramisk bezel har ju inte dessa hål...

Om någon har tips på hur man gör detta eller med vilket bandbytarverktyg som passar så informera gärna :)

Bästa,

2. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Det finns icke-keramiska som inte har hål heller.

Det du får göra är att du får skaffa ett bandverktyg, föreslagsvis från singularstraps.se. Där använder du "gaffeldelen" till att pilla ut bandstiften på undersidan av endlinksen.

Kolla youtube!

Lunkan och Perpetual gillar detta.
  3. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Inga konstigheter - använd ett bandstiftsverktyg som passar i urtagen på länken (eller som du vill fula dig; en liten skruvmejsel eller något annat med rätt bredd...), haka ur först ena sidan och sedan den andra. No biggie. Du är en stor påg, du fixar det.

Om du undrar vilka verktyg som passar så använder jag personligen det som kallas "Silver" i shopen. Fast du kan köpa det var du vill. Väljer du ex Bergeon får du faktiskt ännu bättre kvalitet.

RobertD, wundlander och Perpetual gillar detta.
  4. Perpetual
    Trådstartare

Perpetual Stadsbo

Från:
    Stockholm/Uppsala
    vaniljglass & Singular - två av legenderna. Tack för bra info!

Btw vaniljglass, så har din GMT Gatorade letat sig vidare till mig. Är sjukt lycklig :D

Lunkan gillar detta.
  5. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
Mårtenssons ur Brookfield