• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta batteri på ett udda märke?

Mangusta

Cartier
Om man har udda märken som Tiffany t ex så undrar jag om det går att byta batteri på den hos vilken urmakare som helst eller måste man packa väskorna och åka till Staterna för det?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Klart det går bra här så länge de inte har någon specialboett, vilket de inte använder.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är ytterst sällsamt på modeklockor i allmänhet och kvartsklockor i synnerhet, så det är bara att tuta och köra!
-För du pratar väl om amerikanska "juvelerar"-Tiffany's?
 

Mangusta

Cartier
Det är ytterst sällsamt på modeklockor i allmänhet och kvartsklockor i synnerhet, så det är bara att tuta och köra!
-För du pratar väl om amerikanska "juvelerar"-Tiffany's?

Japp, det är den Tiffany jag pratar om. Är det Swatch som gör deras urverk numera? Jag vet att det inte är några superduper urverk men undrar om dom är rent av dåliga eller tillräckligt bra?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad är "tillräckligt bra"?
Tiffany's är amerikanskt, så räkna med att de använder miyota-standardurverk som håller +-15 sek/mån.

Hittade en 5 år gammal tråd på WUS, där någon svarar att det är Baum&Mercer som gör deras klockor och att de har ETA i sig, men sånt kan förändras.
 

Mangusta

Cartier
Vad är "tillräckligt bra"?
Tiffany's är amerikanskt, så räkna med att de använder miyota-standardurverk som håller +-15 sek/mån.

Hittade en 5 år gammal tråd på WUS, där någon svarar att det är Baum&Mercer som gör deras klockor och att de har ETA i sig, men sånt kan förändras.

Du var vaken sent. :) Jag tänkte mest att det inte är något skräp som går sönder efter 5 år.
 
Topp