• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta bezel insert Seiko skx

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Efter lite tittande på 10watches hemsida blev jag sugen att testa på att göra en lättare modd på min Skx.

Beställde ett insert jag gillade och satte igång.

Så här gjorde jag, det funkade för mig. Får väl tillägga att om någon gör som jag gjorde är det på egen risk ;)

Original objekt:

image.jpg


"Verktyg" o dyl

image.jpg


Börja med att ta bort bezeln, jag använde först den skarpa kniven för att bända bort bezeln. Satte kniven runt kl 7 (har för mig jag läst någonstans att man skall göra så) och sedan den med bredare blad för att "poppa" av bezeln.

När bezeln är borta fr klockan tog jag en brytbladskniv för att ta bort insertet (som är limmat)


image.jpg

image.jpg


Klart!

image.jpg


Ev rengöra, ta bort gamla limrester (sambons nagellack remover funkade ganska bra :) )

Sen på med bezeln på klockan igen.

Limma insertet och tryck dit så det sitter där det ska.

image.jpg

image.jpg


Klart!

Byter till superoyster och bjussar på några bilder. BOOM! Vad tycks? Bu eller bä?

image.jpg

image.jpg


OBS allt skriver på lur, hoppas på inte alltför många stavfel osv.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Blev riktigt snyggt! Såg nästan lite orangefärgat ut?

En fråga... Blev det helt "centrat" med klicken på första försöket, eller hade du koll på exakt hur det skulle sitta, när du limmade dit det?
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Blev riktigt snyggt! Såg nästan lite orangefärgat ut?

En fråga... Blev det helt "centrat" med klicken på första försöket, eller hade du koll på exakt hur det skulle sitta, när du limmade dit det?
Tack! Ja, det är orange åt det röda hållet.

Jag satte först dit bezeln och "klickade"den så att insertet skulle sitta rätt vid ditsättning. Jag lyckades på första :)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Då var det dags igen. Fick nya insertet idag.
image.jpg

Jag är riktigt nöjd! Vill dock rikta ett varningens finger...superlim...HELVETE! Limmade ihop tumme och pekfinger. Jag fick skära isär fingrarna. Allt gick till slut bra och alla fingrar är kvar. :woot:
Skönt att alla fingrarna är kvar:D.
Ser väldigt lila ut på min skärm, antar att det är samma blåa färg som originalinsertet?
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Skönt att alla fingrarna är kvar:D.
Ser väldigt lila ut på min skärm, antar att det är samma blåa färg som originalinsertet?

Ha, ha ja väldigt!
Svårt att få till färgerna på bild. Den blåa nyansen är ljusare än original, men inte lila.
Jag slänger med en bild :)

image.jpg
 
Topp