• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta Bezel på Sea dweller?

Marquise

Omega
Tittat mycket på GMT och Sub men har förälskat mig i sea dweller, jag tycker dock om at kunna byta mellan olika bezels som många av er GMT users gör. Någon som vet om det är lika lätt att göra på sea dweller?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Nej, finns inte den möjligheten till SD.
Vad jag vet passar inte övriga ringar till en SD.
Kanske kan man tvinga fast nåt, men det är nog inte att rekommendera.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Har ingen aning om den nya SD, men på 16600 är det inga större problem. En bra kniv, lite tejp ifall man känner sig osäker, har du bara rätta knycken så går det som en dans. Skall tilläggas att inserten finns bara i svart, kan hända att den finns i flera färger, men då är det inte original.
 

Marquise

Omega
Ursäkta om jag är helt ute och cyklar, men trodde det fanns olika Inserts med olika färgkombinationer som det fanns på GMTn :(
Tack ändå!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Om det finns bazel att byta med menar du (ref är inte angiven av TS)? Ingen aning men minutmarkeringarna runt hela bazeln "retar" mig.:) Hade jag en SD med dessa minutmarkeringar hade jag också frågat på KS.:) Frågan är befogad.
Absolut. Tror bara det är nya keramiska som har minutmarkeringar. Inte sett det på andra och eftersom TS frågar om byte och nämner Gmt osså så antar jag TS talar om de äldre referenserna eftersom på de nya med keramisk ring inte går att byta på.
 
Topp