• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta bil

Helvetia

Cartier

Var för snål för det. Lär eventuellt ångras när det börjar bli mörkare igen.

Det blev en V60 med den nyare D3-motorn (med blyga 136 hästar). Är nöjd men funderar på om en polestar-optimering skulle vara något att ha? Mest intresserad av att den ska bli piggare i lägre farter, snarare än hur den presterar på motorväg.
 

Jonte73

Audemars
Var för snål för det. Lär eventuellt ångras när det börjar bli mörkare igen.

Det blev en V60 med den nyare D3-motorn (med blyga 136 hästar). Är nöjd men funderar på om en polestar-optimering skulle vara något att ha? Mest intresserad av att den ska bli piggare i lägre farter, snarare än hur den presterar på motorväg.

Den blir nog bra, lär väl gå snålt antar jag.
 

Jonte73

Audemars
Mja, allt är relativt. 0.66 står det i färddatorn, men då är den stockholmskörd. Upplever den faktiskt som piggare än vad hästkrafterna säger. Frågan är om det är värt att lägga nästan tiotusen för att få upp den i 163 hästar..

Förbr lär gå ner dramatiskt om du åker långstyrning.
Är hyfsat vridmoment som det är, jag hade satsat på mer dock.
 

kabro

Cartier
Mja, allt är relativt. 0.66 står det i färddatorn, men då är den stockholmskörd. Upplever den faktiskt som piggare än vad hästkrafterna säger. Frågan är om det är värt att lägga nästan tiotusen för att få upp den i 163 hästar..


Om du tänkt trimma bör du även kika på BSR's alternativ, det ger 188hk för 6000kr. Volvo har de senaste åren haft en kryptering som gjort att bara lite dyrare Polestar skall kunna trimma deras bilar, men den har BSR knäckt nu!
 

Jaguaren

Omega
Någon som har köpt den nya Mazda3 och kan tala om för och nackdelar ?
Min fru vill ha Sedan varianten som inte är så vanlig.
Bilen som hon vill bli av med är en Citroën C3 2010 som rullat 3800 mil.
 
V70 är väl knappast en prisvärd bil egentligen. Totalt ägande över 3år och 1500mil per år är V70 en av de dyraste bilarna.

Vet att det blir fel men kan inte låta bli.
Helförsäkring + skatt 2900/år.
2-sitsig, lastbilsreggad.
0533990847.jpg
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Bad om 500 men då flinade läkarn bara åt mig !

Var tvungen att ta cocillana etyfine under tre månader. Mysigt i början men sedan; tusan vilka gallproblem. Ett ständigt val mellan att hosta hela natten eller vara gallsjuk.

Kan inte se att det finns risk för beroende. Ousch... :hungover:
 

Jonte73

Audemars
Var tvungen att ta cocillana etyfine under tre månader. Mysigt i början men sedan; tusan vilka gallproblem. Ett ständigt val mellan att hosta hela natten eller vara gallsjuk.

Kan inte se att det finns risk för beroende. Ousch... :hungover:

Fyy, jo den är giftig för magen den där.
Det enda som biter på mig när jag har ordentlig hosta.
Vi shottade på den när jag låg inne, sjukan skrev ut hur mycket som helst till oss.
Fem snabba bira med en coccishot till, sen gick man till sig !
Blev billigt om inte annat.
 
Topp