Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Byta boett...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Airbus, 13 oktober 2016.

1. Airbus
    Trådstartare

Airbus Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Hej,
    Jag har förstått att man kan byta boett på en Rolex till en iofs hög kostnad. Om jag tex. har en sliten SUB från 2000 som dessutom överpolerats under åren och jag då låter byta boett; vad hander då med serienumret? Får den nya samma serienummer eller hur fungerar det? Om inte tappar man ju full set dimensionen?
    Säkert inte den vanligaste åtgärden men någon som vet?

2. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Jag har för mig, att om du har det gamla certet, så kan du få ett nytt med rätt serienummer. Inte helt 100, men har för mig jag läst det här nånstans.

3. poormans

poormans Präst

Tror tyvärr du får en service boett med ett 4.7-milj serie nr

Vissa RSC (tror det var RSC i manila och i japan) graverade in det gamla serienumret men det var förr

Vet ej heller om de fortfarande har 4.7-milj som service serie nr eller bara ett random nr som på de nya klockorna

vore ingen konstig utveckling med tanke på allt hemlighetsmakeri de kör med

4. M.U

M.U Biskop

Har för mig det blir random nr du får på nya boetten, dvs att det inte kommer att matcha med certet!

5. Henkan-

Henkan- Torpare

Har bytt boett på en Oysterquartz för ett gäng år sedan och fick samma nummer på den nya.

6. månljus

månljus Borgare

Från:
    Stockholm
    Läste någon diskussion om det här bara för någon dag sedan, vissa hade fått samma och andra hade fått helt nytt. Så verkar lite oklart vad som gäller.

7. Lage

Lage Bonde

Hur ser kostnaden ut? Kan det t.ex. vara värt att köpa en sönderpolerad 16710 så billigt som möjligt och låta byta boett och därvidlag få en klocka i toppskick? Ändrat serienr borde vara ett mindre problem på en modern klocka där syftet är att få ett fint bruksexemplar.

8. M.U

M.U Biskop

Är den sönderpolerad lär även länken vara det (dvs att det inte kommer se bra ut) och ska du då köpa länk till i toppskick så är du ju uppe i antagligen högre summor än vad du får köpa en grym 16710 för..

9. grabbbbenVetejvad

grabbbbenVetejvad Stadsbo

Från:
    Göteborg
    Post gärna en bild på klockan

10. mattias9209

mattias9209 Torpare

Intresserad, vet någon hur detta gäller på tudor?

11. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    För ca 3 år sedan så hade jag en DJ 16030 på service hos AD. De fick den inte tät pga pitting mellan case och baklock. Blev då erbjuden nytt case och baklock för 14k! Avböjde det.....den blev tät ändå med lite tjockare packningar om jag minns rätt.

12. Airbus
    Trådstartare

Airbus Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Typ 30k verkar det vara för en SUB så nej, inte billigt...

13. JensBP

JensBP Biskop

Från:
    Gliese 581
    De skinnar oss sinnessvaga klockidioter. 30k är vansinne för en simpel stålboett. Bättre att behålla klockan som den är och dra med frugan på semester istället! :)

14. Sundström

Sundström Friends of KS

Om man istället skulle lasersvetsa den befintliga boetten då? Vad handlar det om för kostnader?

15. mattande

mattande Post nr 1 miljon? Oui, ce fut moi!

Från:
    Hälsingland
  16. Niklas

Niklas Friends of KS

Från:
    Stockholm
    mega och Kejsaren gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield