• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta Explorer 1 39 mot Oyster Perpetual 39?

Byta mot Oyster Perpetual?

  • Ja

    Röster: 35 38.0%
  • Nej

    Röster: 57 62.0%

  • Totala väljare
    92
Saken är den att jag kommer inte behålla varken OP eller Explorern för evigt jag känner mig alltför bra nu:) Men frågan ör vad OP är värd om ett år! Lite surt om jag får 34 för den då, när jag vet att Explorer får jag 38 för
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Saken är den att jag kommer inte behålla varken OP eller Explorern för evigt jag känner mig alltför bra nu:) Men frågan ör vad OP är värd om ett år! Lite surt om jag får 34 för den då, när jag vet att Explorer får jag 38 för

Är 100% säker att OP:n kommer att tappa mer än Explorern. Alldeles för många traditionalister som väljer bort färgklickarna och alltför få som tycker att modellen är det nästa svarta för att priserna ska hållas uppe.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Har möjligheten att byta en 2012 Rolex Explorer mot en 2 månader gammal Rolex Oyster Perpetual 39mm, är det ett bra byte?

image.jpeg
image.jpeg

Den mest spännande frågan är väl ifall OP ägaren finns på KS? :p
 

finnirgens

Panerai
Nix, jag hade inte bytt! OP: n är grymt snygg men slår inte Explorern. Vet inte om jag hade klarat de där blå plupparna i längden. Skulle vilja se en OP med vit tavla;)
 
Jag är väldigt nöjd med bytet, sen om många tycker att jag är galen så får det vara så:) Jag tycker dom blå prickarna gör klockan mer levande förstår om inte det funkar för alla, men det är tur att alla gillar olika annars hade det räckt med att det funnits en klocka:) Tänker göra en liten review om en vecka eller 2 och ge er mitt intryck av klockan:)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Byt! Iom att det inte är 36mm Exploren så är det bara att byta, skulle inte tveka en sekund faktiskt, om det är klockan som är på bild blir det bara en ännu större anledning tycker jag...


Ohhhoooo SHIT! Nu när jag ser den så där så ser den jävligt tråkig och inte sägande ut, Nja, jag måste ändra mitt svar, du skulle inte ha bytt, för när det väl kommer till kritan så är Explorern en ikon, när det kommer till ROLEX!!! :D
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Även jag tyckte att han skulle behålla Explorern, men det är ju inte så att OP:n är direkt äcklig för det ;)
En riktigt stilig och klassisk klocka!
 
Jag skulle inte ha gjort det men det är topp att du är nöjd, kul med lite omväxling också antar jag. Intressant att höra dina intryck av den senare, det är ju stort sett samma klocka bara urtavla visare och clasp som är olika, är det inte?
 
Jag skulle inte ha gjort det men det är topp att du är nöjd, kul med lite omväxling också antar jag. Intressant att höra dina intryck av den senare, det är ju stort sett samma klocka bara urtavla visare och clasp som är olika, är det inte?


Det är som du säger bara tavla, visare och clasp som är annorlunda, jag störde mig ganska mycket på att visarna var så korta och att det var arabiska siffror på urtavlan! Det är som sagt en smaksak, och dom flesta här skulle köra på det som är mest safe:) Men jag är iaf nöjd med bytet, 6 veckor gammal med 5 års garanti och pengar till mig kändes helt fair tycker jag:)
 
Topp