Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Byta glas på Seiko

Diskussion i 'Diskussion' startad av Doncorleone, 11 februari 2015.

1. Doncorleone
    Trådstartare

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder
    Tjena, ska snygga till min allra första "märkes klocka" och behöver tips på vart i Sthlm man kan lämna in den för att få detta gjort.

Det är en Seiko SND253 som fått va med i sju år och det har givetvis resulterat i massa schyssta hairlines och dings:cigar:

Kom gärna med tips på butiker/AD's!
    Sitter du kanske på ett passande glas och kan byta det så hör av dig:)

image.jpg

2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Vad sägs om någon som säljer Seiko? Klockmaster alltså. En vild gissning bara. ;)

Stomatologen och Doncorleone gillar detta.
  3. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Vafan jag har en identisk sådan Seiko :D dock utan batteri just nu..

Klockmäster är nog som yonsson sa bäst. Annars finns typ Step-in på drottninggatan

Doncorleone gillar detta.
  4. mruhr

mruhr Borgare

Från:
    Storstan
    Jag körde step in, ok men inte mer, sådär glas känns inte som att det var original

Doncorleone gillar detta.
  5. Doncorleone
    Trådstartare

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder
    Fan yonsson tänkte inte på Klockmaster..dom ligger ju bara femton minuter en kvart hemifrån :cigar:

De va som tusan! har köpt Läder från hirsch men saknar bara nytt glas AdamST

Tack för tipsen men step in verkar på er inte va särskilt jättebra så börjar med att kolla med KM i Globen!

6. Tapiren

Tapiren Bonde

+1 på det, eller nåja, min är blå;

http://image.rakuten.co.jp/star-mart/cabinet/seiko/snd255p1-01.jpg

Jag gillar faktiskt min, men sekundvisaren står inte riktigt rakt upp mot klockan tolv, det gör mig tokig!

7. Doncorleone
    Trådstartare

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder
    Kul att vi är flera som sitter på den modellen:)
    Ja dom är skitbra! Jag fick min när jag va 16 och hade den varje dag genom gymnasiet i diverse bilverkstäder och otrevliga miljöer. Stryk som fan fick den men den överlevde och är riktigt sliten med repor och sånt men snygg.

8. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Det är lätt fixat. Finns nån video om hur man gör på Youtube. Tror man drar ut kronan och trycker fram visaren med övre knappen.

Mårtenssons ur Brookfield