• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta glas på SKX?

Kingesson

Omega
Bump. Jag är sugen på en SKX009 men tycker det är tråkigt att urtavlan ofta tenderar att se närmast svart ut. Skulle ett safirglas med blått AR underlätta att urtavlan ser blå ut även i mörkare belysning? Har ni några erfarenheter av detta?
 

d@ke

Cartier
Bump. Jag är sugen på en SKX009 men tycker det är tråkigt att urtavlan ofta tenderar att se närmast svart ut. Skulle ett safirglas med blått AR underlätta att urtavlan ser blå ut även i mörkare belysning? Har ni några erfarenheter av detta?
...den blå antireflexbehandlingen syns bara i vissa vinklar - ingen förändring av nyansen på urtavlan.
 

differo

Cartier
@Heken hur gick det med ditt projekt? Jag är också sugen på att byta glas (bl.a.) på en 007:a. Har ni andra några tips på bra ställen där man kan köpa glas/bezel/..?
 

differo

Cartier
min skx är på väg, kommer bli projekt till höst där jag definitivt kommer byta glaset bl.a. helst tavla också. pallar du inte byta själv kan du alltid kolla med lokala urmakare. men jag vill helst göra det själv, även om jag förstör något. higher reward om jag lyckas :)
 
Bumpar tråden, har beställt ett safirglas och nya visare till min skx007 och tänkte därför höra om det finns någon här som har en glaspress och är villig att byta glaset på min klocka mot en peng? Antar att jag kan pilla dit visarna själv, men känns onödigt att köpa en glaspress själv när jag inte har några andra planer på att modda än just på denna klocka.
Så hör av dig i pm om du kan fixa det, men som sagt så är det inte aktuellt förens om någon vecka.
Edit: Kan tänka mig att köpa en glaspress om någon har en liggandes och vill bli av med den.
 
Senast ändrad:

Pieces

Omega
Det är crystaltimes som gäller vad jag har förstått. Tror de har bezel också.

Har just nu väntat en evighet på beställning från crystal times. Postnord visade sig ha returnerat min försändelse till Hong Hong utan att meddela mig. Har varit i kontakt med Alex på crystal times som till den milda grad börjat tröttna på att svenska försändelser går i retur och således funderar på att sluta skicka hit.
Kan vara värt att höra med dem vilka andra fraktalternativ de erbjuder.
 
Har just nu väntat en evighet på beställning från crystal times. Postnord visade sig ha returnerat min försändelse till Hong Hong utan att meddela mig. Har varit i kontakt med Alex på crystal times som till den milda grad börjat tröttna på att svenska försändelser går i retur och således funderar på att sluta skicka hit.
Kan vara värt att höra med dem vilka andra fraktalternativ de erbjuder.
Ja, så var det nog för mig också senaste gången jag beställde. Jag lyckades se på trackingen att paketet var framme. Fick heller aldrig någon avi eller meddelande från PostNord. Jag har börjat att välja bort PostNord i alla lägen där andra alternativ finns.
 

Pieces

Omega
Ja, så var det nog för mig också senaste gången jag beställde. Jag lyckades se på trackingen att paketet var framme. Fick heller aldrig någon avi eller meddelande från PostNord. Jag har börjat att välja bort PostNord i alla lägen där andra alternativ finns.

Gick varan i retur eller hur gjorde du?
Postnord är en skam gör Sverige
 

Pieces

Omega
Nej, jag lyckades hämta ut den på trackingnumret innan den åkte tillbaka. Jag tror till och med att jag kanske kontaktade Crystal Times för att det drog ut så på tiden.
Ok, jäkla tur du hade då. Nu följer en oviss väntan på om han får tillbaka sakerna (ska tydligen ta omkring 6 månader) för att se om jag kan få tillbaka pengarna.
Som sagt, det lutar nog åt att något annat företag får sköta transporten framöver.
 
Ok, jäkla tur du hade då. Nu följer en oviss väntan på om han får tillbaka sakerna (ska tydligen ta omkring 6 månader) för att se om jag kan få tillbaka pengarna.
Som sagt, det lutar nog åt att något annat företag får sköta transporten framöver.
Ja, det där är fan under all kritik. Kommer säkert fungera mycket bättre nu under sommaren med massor av sommarjobbare också!
 

Pieces

Omega
Vetefasen om man kan driva detta. I min värld måste de i alla fall skicka ut en avi innan de returnerar post.
Inte lätt att veta när svaren från deras kundtjänst lyser med sin frånvaro.

Aja, åter till topic :)
 

Pieces

Omega
Angående crystal times och postnord.
Efter ca 10 mail med krav om på förklaring på varför de returnerat min vara till Crystal times kom svaret:
Du har inte betalat moms.

Nej det har jag naturligtvis inte gjort eftersom inget inbetalningskort skickats till mig från Postnord. Minns jag inte fel tar de väl till och med en avgift för att ombesörja momshanteringen.

Så här står jag, vet inte alls exakt vilka rättigheter jag har mot postnord och det är ingen enorm summa som gått förlorad. Av ren princip tänker jag dock dra detta så absolut långt det bara går.

Om någon skall beställa från Crystal times i närtid så hör gärna av er så kan vi dela på ett säkrare fraktalternativ.
 
Topp