• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta glas på Snowflake?

Byta glas till ett utan datumbubbla?


  • Totala väljare
    23
  • Enkät stängd .

m_s

Patek
2-Faktor
God afton kära vintage-nördar!

Jag har lite smått funderat på att byta glas på min Tudor 94110 till ett utan datumbubbla.
Skulle detta vara att begå helgerån, eller kosher om man spårar upp ett schysst originalglas?

Har sett ett gäng Marine Nationale Snowflakes med datum och just glas utan bubbla.

Tacksam för er input!

/Micke
 

m_s

Patek
2-Faktor
Undra om de MilSubs och NM Subs man sett är moddade på egen hand eller om de levererades med specialmodd från Tudor?
 

Ryttaren

Rolex
Ja, bara köra. Körde ju på 5513 serviceglas till min och är nöjd. Kändes som lite mindre helgerån än om det varit en Rolex.

image.jpg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
I huvudsak tycker jag att orginal är bäst, men här funkar det ganska bra då datumfönstret smälter in bra med markörerna i övrigt. Annars håller jag med frere om att gå på en modell utan datum... Men då krävs ju lite mer än bara ett glasbyte...

A
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Det är snyggare utan bubblan men samtidigt så tycker jag lite att halva grejen med att vintage klockor är att de ska vara så mycket original som möjligt. Men det går alltid att bytta tillbaka så vad fan, kör på.
 

m_s

Patek
2-Faktor
T-19 inhandlat, inväntar leverans (bör gå fort, inom Svedala).

Nu till frågan, bistår Rob E med byte av glas (brukar ju kunna vara känsligt med lösa Rolex-delar..) ?
 
Topp