• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta JLC mot Frank Muller?

jim84

Breitling
Riktigt läcker! Har alltid haft en viss förtjusning vid FM, önskar bara dem hade fler klockor i mindre storlekar.
 

HasseW

Panerai
2-Faktor
Franck äger!
Men 8880 är väldigt stor...


image.jpeg
 

HasseW

Panerai
2-Faktor
Jo den är ju det. Hade inte gjort något om den var 10mm mindre.
Nu är det på gränsen men funkar, framför allt på gummi då det är böjt inåt vid kassen.

image.jpeg

image.jpeg
Jag har en 5850 CC AT, den är 44x31mm och visst kund den vara lite större, men en 8880 är väl typ 55x40mm eller något liknande och det blir väldigt stort tycker i alla fall jag...
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Nej, blev en kortvarig romans. Mer One Night Stand faktiskt... ;)
ja ja, det kan vara nog så passionerat. Jag håller som bäst på att orientera mig bland alla Frank Mullermodeller och storlekar. Jag ska köpa minst en, men vill inte att den ska vara för stor. Var det storleken du störde dig på eller fanns det andra anledningar också till att du sålde den? Jag vet inte vilken känsla den ger för jag har ännu inte sett eller provat en enda. Det finns några att välja på. Jag tycker designen är helt galen och outstanding. Det är kul med tillverkare som vågar tänja gränser.
 

Ceramic

Cartier
ja ja, det kan vara nog så passionerat. Jag håller som bäst på att orientera mig bland alla Frank Mullermodeller och storlekar. Jag ska köpa minst en, men vill inte att den ska vara för stor. Var det storleken du störde dig på eller fanns det andra anledningar också till att du sålde den? Jag vet inte vilken känsla den ger för jag har ännu inte sett eller provat en enda. Det finns några att välja på. Jag tycker designen är helt galen och outstanding. Det är kul med tillverkare som vågar tänja gränser.

Storleken. I övrigt var den rätt cool. Kan tänka mig en mindre model en gång i framtiden :)
 
Topp