• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta klocka

Är ny medlem här på forumet. Har läst rätt mycket och här verkar finnas kunnigt "nördigt" folk Härligt! Jag går i tankar på att byta klocka. Har idag en Seamaster Professional som jag köpte ny hos Huke 2004. Den är använd dagligen och har aldrig blivit servad. Det ska man tydligen göra var 5-6 år... Den går fint men har börjat sakta sig något det senaste året. När jag förstod att det därmed är servicedags började jag kolla på nya klockor. Var hos Huke och klämde på en planet ocean XL. Refnr: 232.30.46.21.01.003. Blev väldigt sugen. Kanske lite tråkigt att köpa en klocka som är så pass lik min nuvarande. Dock har jag verkligen trivts med min Seamaster och tycker fortfarande att den är väldigt snygg. Huke vill ha 50´för klockan men det finns givetvis prutmån på det priset. Kollar man runt på svenska sajter så går den att köpa på my watch för 37495:- Uret.se för 39395:- Chrono24 har en säljare: Orologeria i Turin som säljer för 33840:-. Rätt stort prisspann alltså! Vill ju inte betala onödigt mycket för en klocka som väl ändå är lite av en volymklocka i det lite dyrare segmentet. Vad sägs? Var vågar man köpa? Vad ska jag göra med min gamla klocka? Är det lönt att serva den före en försäljning? Vad kan en sådan vara värd?
 

Marhoi

Friends of KS
Jag hade inte köpt från Uret eller MyWatch. Har dock köpt av en privatperson via C24 med trusted checkout, det var en trevlig upplevelse.
Vad du bör göra med din gamla klocka kan bara du avgöra, men om du ska sälja den så rekommenderas inte att serva den, de pengarna får du inte tillbaka.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Kolla med lite olika AD:s ang priset. Brukar finnas en prutmån på dessa Omega PO. Personligen tycker jag inte PO:n är något lik din SMP förutom att det är en Omega. Den är ju betydligt större. Själv tycker jag 42 mm är bäst. Dock är det ju bäraren som ska avgöra
Klockan listar ju 47600 kr och inte 50. Det går ju även kolla efter begagnat. PO XL brukar dyka upp med jämna mellanrum
Ang din SMP hade jag behållt den alt lag ut den här på K&S. Rimligt pris oservad är väl nånstans runt 9-11 tkr typ...servad nån tusing eller två till kanske.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Jag hade testat att få ner priset, hade det inte gått så skulle jag köpt begagnat eller via gråhandlare. Eventuellt kan du ju köpa den via c24 och åka ner själv för att hämta den om du vill vara säker på att få din vara :) Onödigt i mina ögon att lägga så mycket extra bara för att handla hos AD, men någon tusenlapp kan det vara värt för att få klämma irl. Serva inte om du ska sälja, men var noga med att ange detaljerna i annonsen. Tror nog att du kan få mest för den på Tradera, men det är mycket smidigare att sälja här på forumet.
 
Jag har handlat med urverket.no (norska sidan av uret.se) och är mycket nöjd med hanteringen, jag har till och med returnerat klocka utan problem.
 

Jens

Greedo
Jag hade inte köpt från Uret eller MyWatch. Har dock köpt av en privatperson via C24 med trusted checkout, det var en trevlig upplevelse.
Vad du bör göra med din gamla klocka kan bara du avgöra, men om du ska sälja den så rekommenderas inte att serva den, de pengarna får du inte tillbaka.
Det ligger nog i trådskaparens intresse att få veta varför du inte hade köpt ifrån uret, t.ex.

Jag hade dragit iväg ett mail till http://www.artoftime.se och hört med dom om pris. Goda erfarenheter därifrån. Även om dom inte har just den modellen på hemsidan så kan dom säkert skaka fram en till bra pris.

J
 

Marhoi

Friends of KS
Det ligger nog i trådskaparens intresse att få veta varför du inte hade köpt ifrån uret, t.ex.

Jag hade dragit iväg ett mail till http://www.artoftime.se och hört med dom om pris. Goda erfarenheter därifrån. Även om dom inte har just den modellen på hemsidan så kan dom säkert skaka fram en till bra pris.

J

Helt riktigt och det var egentligen en felformulering. Jag hade valt C24 över övriga nämnda just av den anledningen att jag haft bra erfarenheter därifrån, inte för att jag haft dåliga av övriga.
 
Senast ändrad:

Adro

Panerai
2-Faktor
Jag har handlat från mywatch och har bara bra saker att säga om dom. Hämtade ut klockan på deras utlämningsställe, då fick man chansens att klämma och kolla på den innan
 
P

Philippe Stern

Guest
Är ny medlem här på forumet. Har läst rätt mycket och här verkar finnas kunnigt "nördigt" folk Härligt! Jag går i tankar på att byta klocka. Har idag en Seamaster Professional som jag köpte ny hos Huke 2004. Den är använd dagligen och har aldrig blivit servad. Det ska man tydligen göra var 5-6 år... Den går fint men har börjat sakta sig något det senaste året. När jag förstod att det därmed är servicedags började jag kolla på nya klockor. Var hos Huke och klämde på en planet ocean XL. Refnr: 232.30.46.21.01.003. Blev väldigt sugen. Kanske lite tråkigt att köpa en klocka som är så pass lik min nuvarande. Dock har jag verkligen trivts med min Seamaster och tycker fortfarande att den är väldigt snygg. Huke vill ha 50´för klockan men det finns givetvis prutmån på det priset. Kollar man runt på svenska sajter så går den att köpa på my watch för 37495:- Uret.se för 39395:- Chrono24 har en säljare: Orologeria i Turin som säljer för 33840:-. Rätt stort prisspann alltså! Vill ju inte betala onödigt mycket för en klocka som väl ändå är lite av en volymklocka i det lite dyrare segmentet. Vad sägs? Var vågar man köpa? Vad ska jag göra med min gamla klocka? Är det lönt att serva den före en försäljning? Vad kan en sådan vara värd?
Köp hos uret.se. Inga problem alls. Köpt av dem innan.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Finns det gummiarmband som passar till OP? Hade varit fint med ett svart på sommaren.
Japp, det finns gummin som sitter fin fint på en PO.
IMG_1458.jpg

(Snodd bild från WUS)
23232422101003-20.png

42 mm
http://www.omegawatches.com/collect...ean-600-m/omega-co-axial-42-mm/23232422101003
 
Jag var inne på Hukes och pratade med dem. De påstod att listpriset nu var höjt till 50100:-. Vid en fråga vad priset "kontant" kunde tänkas bli blev svaret ca 45'. Går säkert att få ner det 2' till. Gummiarmbandet gick på 5'. Kollar man på Chrono24 så är priset hos en handlare i Turin ca 34'. Försäkrad frakt tillkommer om ca 1'. Alltså ca 10' i prisskillnad. Känns ju onödiga pengar... Vågar man beställa och betala en klocka utan att ha sett den? Man vill ju inte att det dyker upp ett paket utan innehåll.
 

Josef B

Bestraffaren
Vart i vårt avlånga land bor du? Om det är i närheten av Stockholm så hör för med forumsponsorn Rob Engström :)
 
Nu har jag tröttnat på att pruta hos AD! 10-12% är vad de vill rabattera. Vilket blir 44´ Art of time säljer den för 37440:- Eftersom de har betalning mot faktura känns det rätt säkert. Kommentarer till Art of time någon? Såg att Jens hade goda erfarenheter av dem.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Nu har jag tröttnat på att pruta hos AD! 10-12% är vad de vill rabattera. Vilket blir 44´ Art of time säljer den för 37440:- Eftersom de har betalning mot faktura känns det rätt säkert. Kommentarer till Art of time någon? Såg att Jens hade goda erfarenheter av dem.
Du får kontakta dem och åka upp dit för att göra köpet ansikte mot ansikte. Då får vi på forumet också ytterligare en referens. Känns som det bästa av dina alternativ. Eller så åker du till Italien, upp till dig :) Orkar/kan du inte åka så får du skicka en budgivare (som mig :D ) för att hämta hem klockan.
 
Italien är ju skönt i och för sig... Alternativet är ju My Watch som tar ungefär lika mycket för klockan. Problemet jag ser där är att de tar ut en kostnad på 3% av ordervärdet i faktura avgift. Det är något med att betala nästan 40´och sen sitta och hoppas att bolaget inte kursar som inte känns riktigt skönt...
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Italien är ju skönt i och för sig... Alternativet är ju My Watch som tar ungefär lika mycket för klockan. Problemet jag ser där är att de tar ut en kostnad på 3% av ordervärdet i faktura avgift. Det är något med att betala nästan 40´och sen sitta och hoppas att bolaget inte kursar som inte känns riktigt skönt...
Du kan hämta den från mywatch också, kostar 500 spänn extra men då vet du att du får din klocka.
 
Såg nu att man måste betala fakturan innan klockan skickas hos Art of time. Då är det ju antingen att betala och hoppas på att klockan kommer eller att ta en tur till Huvudstaden. Oavsett om man väljer My Watch eller Art of time.
 
Det blev Uret.se. Ett par tusen dyrare men med betalning efter hemleverans. Kollade bolagens ekonomi på nätet. Art of time och My Watch har inte lysande siffror direkt.
 
Det blev på länk och tavla med vita siffror. Rädd för att jag tröttnar på den orangea! Men det får nog bli gummi till nästa sommar i varje fall.
 
Topp