• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta länk på Seiko SSB067p1

Sjoning

Breitling
Hallå!
Jag har alltid bara köpt klockor för att bära de som de är utan att ens tänkt tanken på att byta länk, urtavla eller dylikt. Och om jag har tänkt den tanken har jag genast sprungit iväg till den lokala klockdoktorn för hjälp. Men nu ni kamrater så har dagen kommit, jag har införskaffat mig en Seiko SSB067p1 för att kanske lite lätt börja experimentera själv. Enligt en god vän så var just Seiko bra att lära sig meka med. Och då föll jag lite för SSB067p1 som verkade helt okej trevlig.

Men nu kommer min första fråga/ fundering/utmaning. Jag tänkte byta armbandslänk på klockan. Och är barnsligt förtjust i Jubilee eller president länk. Men när jag kollar runt för att beställa länk så slås jag av tanken - hur vet jag att just denna länk passar min klocka. Är det någon på rak arm som kan länka till en sida med en armbandslänk som passar min klocka eller hur går jag till väga för att det inte ska bli fel. Jätte tacksam för svar.
Mvh Sjoning
 

Bilagor

  • SSB067P1_5m.jpg
    SSB067P1_5m.jpg
    76.6 KB · Visningar: 212
Topp