• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta Rolex Jubilee mot Oyster?

brinktime

Cartier
2-Faktor
Tjenare!

Funderar på att flippa min Jubileelänk mot en Oysterlänk och använda min DJ med denna istället. Tycker ni det är ett vettigt byte? :)

Glad för åsikter så jag kan bestämma mig ;)
 

brinktime

Cartier
2-Faktor
Sant, funderar på det, men känner att klockkontot fått ta lite väl mycket stryk på sistone ;)
Men vad tror ni om värdet kan det sänka klockans total på något sätt. Har fått för mig att DJ ska vara på Jubilee av någon anledning.
 

Anti

Cartier
Sant, funderar på det, men känner att klockkontot fått ta lite väl mycket stryk på sistone ;)
Men vad tror ni om värdet kan det sänka klockans total på något sätt. Har fått för mig att DJ ska vara på Jubilee av någon anledning.
Mja, det tror jag inte. Generellt sett så är ju Oyster dyrare än Jubilee så det borde inte vara någon fara. Såg att Gripenbro hade några Oysters inne, du kan ju ta en titt där.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Man ska ha båda
image.jpeg
 

Platinum

Cartier
Tycker DJ och Jubilee passar perfekt ihop. Oysterband tycker jag passar bäst på massiva/tunga dykare som Submariner och SeaDwellern.
 

brinktime

Cartier
2-Faktor
Fasen, killen som ville byta fick sålt klockan i sin helhet. Blir inget byte den här gången, kanske dyker upp fler tillfällen:)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Google-ninja-skillsen sitter inte där denna sena timme:

Har man olika bandstift till Oyster och Jubilee? På säg Datejust och GMT.
 

zazuki

Omega
Båda är ju snygga, förutom om vi snackar TT.

Lite Off-topic, finns det hidden clasp jubilee i stål? Tycker de är mycket snyggare med vanliga claspen.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Båda är ju snygga, förutom om vi snackar TT.

Lite Off-topic, finns det hidden clasp jubilee i stål? Tycker de är mycket snyggare med vanliga claspen.

Moderna jubilee har hidden clasp.

Nä det tror jag inte. Däremot finns det endlinks som är avsedda för GMT resp DJ pga olika grovlek på bandstiften mellan DJ och GMT.

Ah! Så GMT ska alltid ha grövre stift? Jag upptäckte isf precis att jag sitter med DJ-stift på min GMT. Förklarar varför Oystret blev aningens sladdrigt i ändlänkarna. :)

Edit: var köper man lämpligen stift? Om man inte har en uris i närheten.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Moderna jubilee har hidden clasp.



Ah! Så GMT ska alltid ha grövre stift? Jag upptäckte isf precis att jag sitter med DJ-stift på min GMT. Förklarar varför Oystret blev aningens sladdrigt i ändlänkarna. :)

Edit: var köper man lämpligen stift? Om man inte har en uris i närheten.
Precis. På Ebay finns det säkert.
Lite trist att sitta med fel endlinks så man bara kan köra smala stift. Endlinksen är ju ganska så dyra.
 

A.J.

Panerai
På jubilee ska även sista länken närmast klockan vara stämplad med "50" för att få plats med de grövre bandstiften till GMT.. Osäker på hur det är med oyster dock..:)
Antar att alla 20mm oyster är gjorda för att ta 2mm (grova) bandstift medans jubilee finns för både 1,8mm och 2mm, datejust tex har 1,8mm stift och GMT har 2mm, därav stämpeln med "50" på jubilee gjorda för 2mm(grova) stift:)
 
Topp