• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta spänne 116710?

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Kommer komma fler, jag hade kanske touchat upp borstningen lite men låtit repan vara på den polerade ytan. Det kommer inte bli hållbart i längden om du ska polera för varje repa, det komma bli fler... Om inte innan så kommer det säkerligen bli många hairlines under vintern när man tenderar till att dra på tröjor, jackor, m.m.
 
Äh, häng inte upp dig över en repa. Du kommer säkert få många fler. Hellre en repig opolerad klocka än en repfri polerad!
 

GTROMG

Breitling
Tack för era svar. Ni har helt rätt, kommer komma fler repor, denna kändes bara så jävla onödig men jag får lära mig att leva med den :D
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Här ifrån 2016 EUR-prislistan så ni inte behöver spekulera vilken som är dyrast. 1800 euro för sub-länk, 1700 euro för GMT-länk.
Screen Shot 2016-07-12 at 09.52.43.png
Screen Shot 2016-07-12 at 09.52.27.png
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Var det inte någon medlem som hittade en snubbe som kunde polera länkar, och som typ gjorde det i garaget eller källaren. ....


Medlemmen lämnade in och hämtade efter någon timma.... Resultatet.... Gissa :)

Skall finnas någon tråd om händelsen
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Han behöver fortfarande bara köpa/byta >clasp cover< för att återställa sin länk. Ändå snackas det priser på hela spännen etc. Helt orelevant för TS. Ett clasp cover kostar inte många tusen i sammanhanget. Men rätt onödigt för en lite repa ändå, som sannolikt kan poleras/borstas upp till perfektum för en ännu billigare peng hos närmaste AD :)
 
Topp