• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta till ur utan datum?

TheBear

Omega
2-Faktor
Jag gjorde en försök över en kortare period då jag tog fram min fd favorit. Jag saknade den inte ens lite, blev så glad när jag väl kommit tillbaka med datum. Så det är otänkbart för mig :)
 

Rulle

Audemars
Ord behövs knappt ... Minimalistisk sportighet !
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    70.3 KB · Visningar: 45
  • image.jpg
    image.jpg
    108.6 KB · Visningar: 43
  • image.jpg
    image.jpg
    174.8 KB · Visningar: 43
  • image.jpg
    image.jpg
    100.8 KB · Visningar: 42

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Jag roterar klockor med och utan datum och det är inga problem. Om det var den 26:e i går så borde det vara den 27:e idag ;)
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Skaffade mig för ett tag sen en Speedy Pro (utan datum) och måste motvilligt erkänna att jag faktiskt saknar det.
När man är van att alltid ha datum på armen så håller i alla fall inte jag det i huvudet. Vist, det är inte alls svårt att ta reda på det, telefon dator osv men jag saknar det ändå. Vist, det är väll en vanefråga men efter 4 månader tänker jag fortfarande på det..
 

Virrevet

Omega
Jag är också svinsugen på nya BB. Hade den haft datum och kanske datumbubbla så hade den redan suttit på armen. Det är synd, skulle aldrig köpa en klocka utan datum
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Trodde jag skulle krevera utan kronograf-funktion, men det gick bra. Trodde sedan jag skulle bli tokig av att inte ha COSC-precision, men det gick alldeles utmärkt. Laco B-Uhr A-tavlan jag beställde hem i helgen saknar datum, vi får se hur det går.

Om det fortsätter på det här viset kommer jag snart så utan visare...
 
Topp