Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Byta urtavla i Rolex Daytona -00

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Lexlutor, 17 april 2016.

1. Lexlutor
    Trådstartare

Lexlutor Torpare

Hej!
    Detta är mitt första inlägg på forumet, så frågan kanske låter dum.
    Jag är intresserad att köpa en Rolex Daytona av en bekant, men urtavlan faller mig inte liksom i smaken.
    Den har flera stenar på men jag skulle vilja byta till en traditionell ljus tavla med tex. siffror istället.
    Är det möjligt att bara byta ut och vad skulle detta kunna kosta?
    Urtavla samt arbetet.
    Någon som kan rekommendera någon urmakare i Göteborg med omnejd?

Tack på förhand!

2. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Då det krävs specifika verktyg till just Rolex hade jag lämnat in till Bergströms, tror inte någon annan i närheten vill utföra bytet heller. Vad är det för tavla du vill byta ut?

Margarinkungen gillar detta.
  3. Lexlutor
    Trådstartare

Lexlutor Torpare

4. poormans

poormans Präst

personligen gillar jag slate tavlorna, lite dyra kanske men blir väldigt snyggt

inget direkt avancerat byte för en kompetent urmakare

tavlor finns lite då och då till salu, svart och vanlig champange utan stenar finns nästan alltid att tillgå

vet du om det är en 16523 eller 116523 då de har olika urverk så de passar ej rakt över

cheers
    christian

jabla gillar detta.
  5. alexis

alexis Torpare

Är det någon som vet ifall AD brukar ha tavlor i lager eller pratar vi lång väntetid?

6. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Beställning fick jag som svar, skulle ta några veckor