• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta urtavla i Rolex Daytona -00

Lexlutor

Breitling
Hej!
Detta är mitt första inlägg på forumet, så frågan kanske låter dum.
Jag är intresserad att köpa en Rolex Daytona av en bekant, men urtavlan faller mig inte liksom i smaken.
Den har flera stenar på men jag skulle vilja byta till en traditionell ljus tavla med tex. siffror istället.
Är det möjligt att bara byta ut och vad skulle detta kunna kosta?
Urtavla samt arbetet.
Någon som kan rekommendera någon urmakare i Göteborg med omnejd?

Tack på förhand!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej!
Detta är mitt första inlägg på forumet, så frågan kanske låter dum.
Jag är intresserad att köpa en Rolex Daytona av en bekant, men urtavlan faller mig inte liksom i smaken.
Den har flera stenar på men jag skulle vilja byta till en traditionell ljus tavla med tex. siffror istället.
Är det möjligt att bara byta ut och vad skulle detta kunna kosta?
Urtavla samt arbetet.
Någon som kan rekommendera någon urmakare i Göteborg med omnejd?

Tack på förhand!
Då det krävs specifika verktyg till just Rolex hade jag lämnat in till Bergströms, tror inte någon annan i närheten vill utföra bytet heller. Vad är det för tavla du vill byta ut?
 

poormans

Rolex
personligen gillar jag slate tavlorna, lite dyra kanske men blir väldigt snyggt

inget direkt avancerat byte för en kompetent urmakare

tavlor finns lite då och då till salu, svart och vanlig champange utan stenar finns nästan alltid att tillgå

vet du om det är en 16523 eller 116523 då de har olika urverk så de passar ej rakt över

cheers
christian
 
Topp