Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Byta urverk eller packningar?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Mangusta, 27 februari 2014.

1. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

Jag blir så trött! Det är den andra klockan på en månad som visar sig inte vara vattentät. Urmakaren skulle behålla den i en vecka och se om han kan byta packningarna men annars skulle dom skicka iväg den i åtta veckor till tillverkaren för ett nytt urverk. Sista gången den trycktestades var för 2 år sen och jag har duschat och badat med den en del sen dess. Ser dom om jag behöver byta hela urverket när han försöker lägga dit nya packningar och rekommenderar det i så fall om det har börjat rosta? Borde jag byta urverket direkt istället för bara packningarna? Klockan är 6 år gammal och har inte blivit använd så mycket genom åren och jag har inte märkt att den har några fel och tiden stämmer alltid på sekunden.

2. 4cie

4cie Biskop

Vad pratar vi om för klocka?

3. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

Hoppsan. Glömde visst att skriva det. :D TAG Aquaracer quartz.

4. noeLLY

noeLLY Stadsbo

Förstår inte varför urverket skulle behövas bytas ? Klockan blir ju inte tät för det!

eriksson850 gillar detta.
  5. 4cie

4cie Biskop

Jag hade låtit byta packningar och trycktesta. Byt urverk när just det tackar för sig, om det ens är värt att göra det.

eriksson850 gillar detta.
  6. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

Jag fattar inte heller varför det skulle behöva bytas. Han sa att man byter det och inte bara packningarna om man måste skicka klockan till TAG. Hoppas den lokala urmakaren kan fixa packningarna bara och att problemet är ur världen.

Den är isad, så det är värt det men jag fattar inte varför det ska bytas om det är någon packning som inte håller tätt.

7. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Om urmakaren har rätt packningar så ser jag inte vad TAG skulle kunna göra annorlunda... Att byta urverket hjälper ju föga :/
    Lycka till, hoppas den klarar trycktest efter bytet!

8. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

Jag tyckte också det verkade konstigt. Jag får ta den till en annan urmakare om dom inte lyckas fixa den. Jag ska ringa och dubbelkolla imorgon. Tack alla för hjälpen! :)

(Och innan det blir något tjafs så vet jag att nypris och vad min 6 år gamla klocka är värd idag inte alls är samma sak men jag menar bara att det blir rejält mycket dyrare att köpa en ny jämfört med att köpa ett nytt urverk vid behov.)

9. wayne

wayne Friends of KS

Vad du ska göra är att kontakta Skövde Urteknik och prata med Lars Palm.

Mårtenssons ur Brookfield