• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta visare på en Tissot?

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Tjena KS,

Fick för 10 år sen en denna klocka i studentpresent. Det var innan mitt klockintresse tog fart på riktigt och den användes rätt flitigt. Sen har den sakta men säkert dött ut i användande och har en rätt stabil plats i lådan numera. Då det är en klocka jag inte vill flippa pga sentimentala värdet har jag alltid lite dåligt samvete att den bara ligger där. Jag är av arten som vill bruka alla klockor jag har. Så började med att i all enkelhet byta lite band på den. Nato funkar bra och nu ett läder som jag trivs med. Dock har det alltid varit något som inte känts helt hundra och jag tror att det är visarna jag stör mig lite på. Tänker mig att något lite spetsigare och elegantare skulle passa. Så, frågan är alltså är det någon som har någon erfarenhet av att byta visare på en modernare Tissot? Är det specifika visare till alla klockor eller finns det någon sorts standard? Tänkte såklart höra med lokala urmakaren men slänger ut frågan här med. Tack för alla svar jag kan få. Bor i Sthlm så om någon har något bra tips på urmakare är jag tacksam för det med.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1364755583.157240.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1364755583.157240.jpg
    73.7 KB · Visningar: 201
  • ImageUploadedByTapatalk1364755591.373822.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1364755591.373822.jpg
    93.3 KB · Visningar: 196

Jens

Greedo
Börja med att kolla upp vad det är för urverk i klockan. Det är väl ett quartz-verk i den?
I och med att det är en Tissot så är det säkert ett Esa-verk.
När du beställer nya visare så är de ofta anpassade efter verket.
Hade det suttit ett ETA 2824-verk i den t.ex så hade funnits en uppsjö att välja mellan, men nu är det en Quartz kronograf vilket gör det hela lite mer tröligt, tror jag iaf.
Borde finnas nån med mer info här på forumet.

Jens
 

Camo00

Patek
Visare är billiga, så Du kan alltid köpa ett par olika storlekar från ex cousinsuk.com och prova... Mät hur långa visare Du vill ha och beställ till quartz så bör Du hitta rätt!
 
Topp