• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta vridring på en Seiko SKX

Calle

Omega
Jag har sedan en tid tillbaka en Seiko SKX007 och vridringen är nog den del jag gillar minst.
Så jag sökte runt lite på nätet och hittade följande:
897114d1354800518-need-help-skx007-bezel-mod-007rlx07.jpg

897113d1354800495-need-help-skx007-bezel-mod-007rlx03.jpg

897110d1354800457-need-help-skx007-bezel-mod-007rlx02.jpg


Det ska enligt uppgift vara en Orient vridring som utan större problem passar på en SKX. Den ser ut att vara något större men på bilderna tycker jag det ser ut som att klockan upplevs som lägre och "tajtare" mycket av det beror nog på att den är fasad vilket SKX vridringen inte är.

Mer info här:
http://forums.watchuseek.com/f21/need-help-skx007-bezel-mod-785543.html

Någon som har vågat sig på något liknande eller vet vart man kan få tag på delarna som krävs?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har testat, ja. Finns på ebay. Sök på ceramic bezel, eller vad du nu vill ha. Bara ytterdiametern är samma som originalet, så brukar de passa.
skx171newhandswp.jpg
 

Calle

Omega
Bezel inserts verkar det finnas gott om. Jag är mest intresserad av att byta hela vridringen och inlägget...
 

POO

Panerai
Jag har en 007:a där jag bytt till ett "sub"-insett som lutar lite, ser typ ut som den yonsson visade dock inte keramiskt. Helt annan klocka, till det bättre. Prova!
 

Stetes

Omega
Jag har också sett dem bilderna på WUS och är ute efter att göra samma sak med min skx Calle
Har du lyckats med att hitta något som passar?
 

NewMexico

Omega
Har någon kommit vidare med detta? Måste verkligen få detta att fungera. Helt sjukt att det är så Få personer som tillverkar lägre vridningar till SKX007:an!
 

Stetes

Omega
Har någon kommit vidare med detta? Måste verkligen få detta att fungera. Helt sjukt att det är så Få personer som tillverkar lägre vridningar till SKX007:an!
Jag mailade faktiskt Orient för att kolla om man kunde köpa vridringen som reservdel från dom. Dom svarade att man var tvungen att köpa hela caset och att det skulle kosta 130$ totalt. Jag tyckte att det var lite för mycket pengar för något sam kanske passar, så jag struntade i det. Har annars inte hittat någon mer info, men ta gärna över stafettpinnen och forska vidare i det.
Jag har förövrigt lyckats byta till kupat plexi på min skx om det är någon som skulle vara intresserad!
2015-08-13 08.25.48.jpg
 

Nero13

Panerai
Jag mailade faktiskt Orient för att kolla om man kunde köpa vridringen som reservdel från dom. Dom svarade att man var tvungen att köpa hela caset och att det skulle kosta 130$ totalt. Jag tyckte att det var lite för mycket pengar för något sam kanske passar, så jag struntade i det. Har annars inte hittat någon mer info, men ta gärna över stafettpinnen och forska vidare i det.
Jag har förövrigt lyckats byta till kupat plexi på min skx om det är någon som skulle vara intresserad!
2015-08-13 08.25.48.jpg
Vart köpte du glaset? Samt ifall du skall beställa från staterna så skulle jag också vara intreserad så kanske vi kan beställa tillsammans?
 

NewMexico

Omega
Förstår inte varför inte fler personer tar tag i det uppenbara trycket efter customgrejer. Någon borde skapa 5 olika custombezels till världens mest populära dykarklocka?
In i verkstaden, få fram en bra prototyp, cadda den och hitta sen lämplig leverantör i Kina. Vi var på månen 1969, hur svårt kan det vara...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Förstår inte varför inte fler personer tar tag i det uppenbara trycket efter customgrejer. Någon borde skapa 5 olika custombezels till världens mest populära dykarklocka?
In i verkstaden, få fram en bra prototyp, cadda den och hitta sen lämplig leverantör i Kina. Vi var på månen 1969, hur svårt kan det vara...
Kör!
 
Topp