Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Byta vridring på en Seiko SKX

Diskussion i 'Diskussion' startad av Calle, 12 juli 2013.

1. Calle
    Trådstartare

Calle Torpare

Från:
    Uppsala
    Jag har sedan en tid tillbaka en Seiko SKX007 och vridringen är nog den del jag gillar minst.
    Så jag sökte runt lite på nätet och hittade följande:

Det ska enligt uppgift vara en Orient vridring som utan större problem passar på en SKX. Den ser ut att vara något större men på bilderna tycker jag det ser ut som att klockan upplevs som lägre och "tajtare" mycket av det beror nog på att den är fasad vilket SKX vridringen inte är.

Mer info här:
    http://forums.watchuseek.com/f21/need-help-skx007-bezel-mod-785543.html

Någon som har vågat sig på något liknande eller vet vart man kan få tag på delarna som krävs?

2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Har testat, ja. Finns på ebay. Sök på ceramic bezel, eller vad du nu vill ha. Bara ytterdiametern är samma som originalet, så brukar de passa.

CaptainOats gillar detta.
  3. Calle
    Trådstartare

Calle Torpare

Från:
    Uppsala
    Bezel inserts verkar det finnas gott om. Jag är mest intresserad av att byta hela vridringen och inlägget...

4. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    10watches.com har de inne ibland annars chronograph.com (men rätt dyra där)

5. POO

POO Präst

Jag har en 007:a där jag bytt till ett "sub"-insett som lutar lite, ser typ ut som den yonsson visade dock inte keramiskt. Helt annan klocka, till det bättre. Prova!

6. yonsson

Från:
    GBG
    Jaha. Googla på "murphy bezels". Han har gjort en lägre variant utan klick och en helt slät.

7. Calle
    Trådstartare

Calle Torpare

Från:
    Uppsala
    Har faktiskt varit inne på den sidan och kikat, gillar dock stuket med Orient vridringen (som på bilderna i första posten).
    Får forska lite vidare vilken som passar :)

8. wundlander

wundlander Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Berätta gärna om vad du kommer fram till. Gillar också looken och blev sugen.

9. Stetes

Stetes Bonde

Jag har också sett dem bilderna på WUS och är ute efter att göra samma sak med min skx Calle
    Har du lyckats med att hitta något som passar?

10. Calle
    Trådstartare

Calle Torpare

Från:
    Uppsala
    Jag har inte grävt vidare i frågan. Men om du känner dig manad får du gärna rapportera tillbaka om vad du kommer fram till!

11. NewMexico

NewMexico Bonde

Har någon kommit vidare med detta? Måste verkligen få detta att fungera. Helt sjukt att det är så Få personer som tillverkar lägre vridningar till SKX007:an!

12. Stetes

Stetes Bonde

Jag mailade faktiskt Orient för att kolla om man kunde köpa vridringen som reservdel från dom. Dom svarade att man var tvungen att köpa hela caset och att det skulle kosta 130$ totalt. Jag tyckte att det var lite för mycket pengar för något sam kanske passar, så jag struntade i det. Har annars inte hittat någon mer info, men ta gärna över stafettpinnen och forska vidare i det.
    Jag har förövrigt lyckats byta till kupat plexi på min skx om det är någon som skulle vara intresserad! 2015-08-13 08.25.48.jpg

Chatastropher gillar detta.
  13. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Bild:)

NewMexico gillar detta.
  14. Nero13

Nero13 Stadsbo

Från:
    Östergötland
    Vart köpte du glaset? Samt ifall du skall beställa från staterna så skulle jag också vara intreserad så kanske vi kan beställa tillsammans?

15. NewMexico

NewMexico Bonde

Förstår inte varför inte fler personer tar tag i det uppenbara trycket efter customgrejer. Någon borde skapa 5 olika custombezels till världens mest populära dykarklocka?
    In i verkstaden, få fram en bra prototyp, cadda den och hitta sen lämplig leverantör i Kina. Vi var på månen 1969, hur svårt kan det vara...

16. Stetes

Stetes Bonde

Jag köpte på cousins från England. Ingen tull och rimliga fraktkostnader.

Edit.
    Vill man ha ännu högre dome finns detta som är dyrare och från USA http://www.esslinger.com/gs-watch-crystal-xhd-extra-hi-dome-watch-crystals/

17. POO

POO Präst

Bilden blev inte skitbra."Lutet" syns dåligt men är där och är i min mening ett lyft. Rätt lik Jönssons.
    IMG_20160129_173744.jpg

18. NewMexico

NewMexico Bonde

Misstänker att insidan av inlägget ligger ganska högt över glaset på den där?

19. POO

POO Präst

Helt riktigt.

20. yonsson

Från:
    GBG
    Kör!

NewMexico gillar detta.
  21. NewMexico

NewMexico Bonde

Hehe, har varken kunskapen eller tiden, men håll med om att det är en affärsidé som iallafall skulle kunna omsätta en del pengar? Folk på watchuseek skulle ju pröjsa 60-70 dollar styck utan att blinka.

Mårtenssons ur Brookfield