• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byte av bezel (insert). Seiko skx009

Eqn

Panerai
Hej, börjar bli less på min pepsi bezel och är sugen på att köpa några nya så kan jag byta emellanåt. Har hittat några på ebay som är beställda och frågan är nu hur jag enklast ska byta insertet? Om jag förstått rätt så sitter det i nuläget någon typ av dubbelhäftande tejp? Vad är det bästa alternativet att fästa insertet om man sedan skall kunna byta ytterligare en gång utan att förstöra något?

Mvh.
 

christopherA

Breitling
När jag bytte insert på min SKX009 så följde det med dubbelhäftande tejp, skuren för att passa perfekt under inserten, beställde å ebay.
Dubbelhäftande tejp känns som ett bra alternativ då man kanske vill byta igen.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Hej, börjar bli less på min pepsi bezel och är sugen på att köpa några nya så kan jag byta emellanåt. Har hittat några på ebay som är beställda och frågan är nu hur jag enklast ska byta insertet? Om jag förstått rätt så sitter det i nuläget någon typ av dubbelhäftande tejp? Vad är det bästa alternativet att fästa insertet om man sedan skall kunna byta ytterligare en gång utan att förstöra något?

Mvh.
Youtube är guidernas vän. Skön rubrik i klippet också :hilarious:

 
Topp