• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byte av glas på 116610 till 114060?

Bolio

Panerai
1. Går det så tryck testen blir det samma?

2. Någon AD som kan utföra detta ingrepp så att man får behålla orginal glaset?

3. Finns det andra allternativ? ( Slå bort bubblan är inget allternativ för mig )

4. Vad kan ungefärlig kostnad bli?

Frågan har varit uppe förut dock med äldre ur och jag hittar ingen som tagit upp den här fråge ställningen.

Tack på förhand.
MVH
 

Bolio

Panerai
Glasen är identiska om jag fattat det rätt så det är nog inga problem.

Så då är det bara att höra av sig till närmsta AD för att fixa med ett byte? Känns som om jag kommer stöta på patrull då jag fått en uppfattning att de inte är så förtjusta i att blanda delar mellan REFen.
Men iofs kan det ju inte skada att ställa frågan.
MVH
 

Bolio

Panerai
Kollade nu med AD om det gick och fick till svar att infästningen på glaset samt packningen inte var den samma så man kan utföra ett byte men med effekten att uret blir helt utan vatten skydd:drowning: .
Safir glaset enligt urmakaren var en del inte två som tidigare diskuterats. Med andra ord kan man ej ta bort bubblan på en 116610 om man inte gör en ner slipning av glaset. När han var nere hos Rolex hade han fått sett hur safirglaset gjordes och det var inget som limmades på.
Ser ut som jag får ge upp denna moddning om ingen kommer med nått annat matnyttigt.
MVH
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Talade m en säljare på Rob och enl denna var glasen lika men att de ALDRIG skulle göra modifieringen. ( vilken jävla blick jag fick och dessutom gick säljaren från att vara trevlig till skapligt nonchalant och kort i tonen ...)
 

rzc

Omega
Talade m en säljare på Rob och enl denna var glasen lika men att de ALDRIG skulle göra modifieringen. ( vilken jävla blick jag fick och dessutom gick säljaren från att vara trevlig till skapligt nonchalant och kort i tonen ...)

Så klart, det är ju Rolex, inte röra ajabaja...;)
 

Bolio

Panerai
Talade m en säljare på Rob och enl denna var glasen lika men att de ALDRIG skulle göra modifieringen. ( vilken jävla blick jag fick och dessutom gick säljaren från att vara trevlig till skapligt nonchalant och kort i tonen ...)

Låter lite konstigt men jag måste säga att jag litar mer på en Rolex urmakare än en Rolex säljare. Jag önskar att det gick att utföra så att den kunde hålla samma täthet men jag måste säga att jag tyvärr givit upp denna mod på en ny 116610 :drowning:. Men om dagen kommer att det blir en äldre sub med datum kommer jag absolut göra denna mod men jag tror inte den dagen kommer för då köper jag hellre en SD och moddar länken till den nya.
 
Topp