Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Byte Frederique Constant mot en Tag Heuer Monaco?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Henrik Rosvall, 19 november 2015.

1. Henrik Rosvall
    Trådstartare

Henrik Rosvall Torpare

Hej
    Har en fundering och ser om det är några rutinerade rävar därute som kan ha åsikter. Jag är ägare av en Frederique Constant Vintage Rally Limited edition och funderar nu på att byta denna mot en Tag Heuer Monaco, Cal 6(ETA 2895-2). Min klocka är från 2013 och är fint skick och har alla papper medan Tagen är från 2007 och saknar cert men har värderingsintyg från Kaplan samt är i fint skick. Båda klockorna ligger på samma listpris ungefär vad jag förstått. Är Tagen mer eftertraktad på andrahandsmarknaden så det motiverar ett rakt byte eller borde det bli pengar emellan och i så fall åt vilket håll? Om jag inte byter vad är ett ungefärligt rimligt pris om man betalar cash? Fick hjälp senast i detta forumet så jag sätter min tilltro igen :)

2. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Jag skulle tro att du får lägga pengar emellan vid ett byte.

3. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Det är väl ett val som du själv måste avgöra.
    Att TH´n är från 2007 tyder väl på att det borde vara dags för service ganska omgående (om du inte har bevis på att en sådan är gjord relativt nyligen).
    Annars måste jag säga att själv jag gillar utseendet på Monacon framför FC´n och skulle troligtvis funderat på ett byte rakt av. Om det är penningmässigt är motiverat har jag ingen aning om.

4. Henrik Rosvall
    Trådstartare

Henrik Rosvall Torpare

Tycker precis som du att Monacon är finare (även att jag inte är missnöjd idag) Servicen gjordes för 6 månader sedan. Såklart känslan som får avgöra, kollar lite bara så man inte gör bort sig för mycket ekonomiskt så det blir en rättvis deal

Mårtenssons ur Brookfield