• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byte urtavla Rolex

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Grymt va priset på tavlor gått upp, 2014 betalade jag 3800:- för en blå YM tavla med nya visare inkl montering på ROBs.
 

Kugghjul

Panerai
Har en blå tavla ville byta till en vit tavla, verkade inte vara några konstigheter förutom priset då...
OK. Jag trodde inte att de skulle gå med på att byta urtavla till en urtavla som väl hör till ett annat referensnummer? För Omega har väl speficika referensnummer för olika tavlor? Eller är jag fel ute här?
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
OK. Jag trodde inte att de skulle gå med på att byta urtavla till en urtavla som väl hör till ett annat referensnummer? För Omega har väl speficika referensnummer för olika tavlor? Eller är jag fel ute här?
Jag vet inte exakt hur det funkar med dom jag har pratat med, två butiker har jag frågat och ingen av dom sa att det inte skulle gå att fixa.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Är det längre väntetid för att byta på Rolex än Omega? Jag bytte tavla/visare på en speedmaster hos RobE och det tog 1 dag. Strax över 2k exkl material.

En lunch, om du räknar i tid har det tagit när jag har bytt tavla på Nymans Ur i Stockholm. En dag i Västerås på Nymans Ur då du måste lämna in klockan i butiken för att den därefter ska skickas till verkstaden där arbetet utförs och till sist ska klockan skickas tillbaka till butiken där klockan hämtas av kund.

Första bytet var till en diamanttavla och lumefria visare. Kostade ca 15k sommaren 2015, en standardtavla kostade då ca 5k. Andra bytet var gratis då jag ville ha en tavla som var beställningsvara, men jag ville inte vänta så jag fick klockan med en annan tavla medan jag väntade på den nya.

Har bytt tavla på två Rolex 116200. I priset ingår arbetet.
 

Capeland

Cartier
Pledge Member
Efter bytet av tavla så förutsätter jag att de trycktestar klockan så att den är vattentät? Eller måste man säga till om det??
 
Topp