Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Bytt glas på klockan hos urmakare, nu skräp på urtavlan.

Diskussion i 'Diskussion' startad av exxpert, 30 maj 2013.

1. exxpert
    Trådstartare

exxpert Bonde

Från:
    Göteborg
    Som topic lyder..hade lämnat in min klocka hos en urmakare i Gbg och nu när jag hämtade den så upptäckte jag när jag satt i bilen hem att det är skräp på urtavlan och även på insidan av det nya glaset..det ser ut som små beiga prickar..antagligen torkad hud :-O.. kommer gå tillbaka med den självklart men ville mest fråga om detta är ett vanligt fenomen när man lämnar in prylar?? Känns lite overkill att skaffa en glaspress det första jag gör ;-)

Kul att ses förresten, första inlägget efter att ha smugit runt här ett par månader(!)

Mvh: Daniel

SimonJE gillar detta.
  2. Zed

Zed Swissera Forumsponsor

Från:
    Göteborg
    Det kan hända men det är inte acceptabelt. Gå tillbaka och kräv att de fixar det.

jabla gillar detta.
  3. JS

JS Friends of KS

Håller med ovan talare - bara att gå tillbaka och begär att de fixar det

4. Kson

Kson Friends of KS

Det fixar dom! (Hoppas jag)

5. urinvånaren

urinvånaren Guest

Dåligt! Vilken Urmakare förresten?

6. Ajax

Ajax Stadsbo

Från:
    Ängelholm
    Är ganska ovanligt att det händer, men kan hända även hos den bästa. Urmakare är trots allt bara människor. Det är dock självklart att du ska få det åtgärdat utan kostnad.

7. Ninen79

Ninen79 Biskop

Från:
    Stockholm
    Fick dammpartiklar under glaset efter servicen på min gamla sub hos Nymans. Irriterande var det.

8. gruby

gruby Friends of KS

Då ingen annan gör det säger jag det: välkommen in i gemenskapen exxpert!

När det gäller din fråga så håller jag med alla andra som hittills yttrat sig.

9. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    Det värsta är väl inte att det händer utan snarare att urmakaren inte kontrollerar detta innan de lämnar ut klockan till kunden. Om man kan se det i bilen på väg hem borde ju rimligtvis ett tränat urmakaröga upptäcka det om han bara tar sig tiden att titta på det arbete han utfört! Dåligt tycker jag!

Och välkommen!

AndyK, JS_80, jabla och 1 annan gillar detta.
  10. exxpert
    Trådstartare

exxpert Bonde

Från:
    Göteborg
    Så här ser det ut..inte så farligt kan tyckas men det är lite surt eftersom dom inte fanns där innan :-/ Det är en urmakare på hisingen som tillhör en rätt stor kedja. Inte så sugen på att outa honom än. Vem som helst kan väl göra misstag tänker jag.. ska åka dit i morrn så får vi se:)

//Daniel

Jockinho gillar detta.
  11. TKVF

TKVF Präst

Från:
    Göteborg
    ser ut som att dom sitter nästan på samma radie från centrum. knappast hud.

12. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Fan vad mycket, har urmakaren mjäll eller? Inte okej att lämna till kund när den ser ut så. Välkommen!

Danielle och Seikoman87 gillar detta.
  13. Aboynamedsue

Från:
    O
    Vilken urmakare gick du till?
    Inte för att jag nödvändigtvis skulle bojkotta dem, utan snarare för att jag skulle inspektera arbetet lite noggrannare innan jag lämnar affären, behöver nämligen lämna in en klocka på service i Gbg snart.

14. urinvånaren

urinvånaren Guest

Frågan ställd tidigare.;)
    Inte så sugen på att outa honom än. Vem som helst kan väl göra misstag tänker jag.. ska åka dit i morrn så får vi se

15. POO

POO Präst

Misstag händer alla, det viktigaste är hur de sen hanteras.

easy rider gillar detta.
  16. Aboynamedsue

Från:
    O
    Fair enough! :)

17. _jonte

_jonte Friends of KS

Låter väl som Gastons...? Urmakare av det äldre gardet. Mycket trevlig förutom att han ej gillar Seiko... :rolleyes:

18. Erik O

Erik O Torpare

Från:
    Linköping
    Helt rätt!
    Att folk kontrollerar sitt arbete ska man kunna kräva i alla yrken.

AndyK gillar detta.
  19. exxpert
    Trådstartare

exxpert Bonde

Från:
    Göteborg
    *tyst*..så kan det vara, vi får se i morrn hur han löser problemet:( men som du skrev, väldigt trevlig är han! ;)
    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

20. exxpert
    Trådstartare

exxpert Bonde

Från:
    Göteborg
    Vill bara säga att gastons ur löste biffen utan knussel! Han bad om ursäkt och blåste ur klockan och fixade allt till det bästa! Kan rekommendera honom varmt! Enda problemet var att han var så pratsugen att jag höll på att aldrig komma ur affären:rolleyes::D:cool:

F-L-P, Jakobb, StrawberryFields och 4 andra gillar detta.
  21. _jonte

_jonte Friends of KS

Kul att höra! :D

22. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Välkommen!

Schysst att han fixade det, men som det såg ut på bilden är inte okej att lämna ut klockan?! Riktigt dåligt!!

23. urinvånaren

urinvånaren Guest

Se där! kul med ett lyckligt slut och så fick ju urmakaren bra reklam också härligt!:)

24. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Och du menar att det är han som servar åt Magnussons ur Hur fan går det ihop när de säljer Seiko och börjat ta in GS-modeller?

För övrigt rätt lätt att lista ut att det var Gastons i och med att det ör enda riktiga urmakaren på Hisingen.

25. _jonte

_jonte Friends of KS

Hehe jo då blir det ju knas! Men tror han mumlade nåt om att GS väl var rätt ok saker ändå... ;)

26. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Man MÅSTE ju inte gilla allt med sitt arbete i och för sig även om jag tror att det är en fördel för resultatet. Det finns säkert tatuerare som hatar att tatuera drakar, men är bra på det ändå.

27. exxpert
    Trådstartare

exxpert Bonde

Från:
    Göteborg
    Han har ju lite seiko-ur i affären till salu, men var tämligen skitsnabb på att tala sig varm för en certina ds action istället;D

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

28. Landshark

Landshark Borgare

Lite OT, men på samma tema. Hade mitt ur inne på en service hos Carlssons Ur i Helsingborg för en massa herrans år sedan. Undermåligt kundmottagande. Och så lämnar han ut klockan utan att ha ställt in korrekt datum och tid (så jag fick skruva fram timvisaren typ 40 varv för att få rätt datum). Sådant sitter i. Skulle aldrig sätta min fot där igen. Funderade ett tag på att skriva till Rolex och fråga hur fasiken de kunde ha de butiken som AD, men det rann visst ut i sanden... :mad:

Mårtenssons ur Brookfield