• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bytte BLNR mot hva?

  • Trådstartare Deleted member 1749
  • Start datum
D

Deleted member 1749

Guest
Jeg sitter på en BLNR tatt ut ny fra Rob E April 2015. Jeg må si att jeg elsker klokken, men sitter å vurderer hva jeg eventuelt kan bytte den mot?
Om den skal byttes vil jeg gjerne bytte den mot en kombinasjon av 2 klokker, tenker f.eks på en Sub/GMT Pepsi+Speedy, eller Sub/GMT Pepsi+Datejust.
Hva sier dere, kom med deres beste forslag, vil helst ikke legge inn ekstra penger.

Ha en flott dag!
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Jeg sitter på en BLNR tatt ut ny fra Rob E April 2015. Jeg må si att jeg elsker klokken, men sitter å vurderer hva jeg eventuelt kan bytte den mot?
Om den skal byttes vil jeg gjerne bytte den mot en kombinasjon av 2 klokker, tenker f.eks på en Sub/GMT Pepsi+Speedy, eller Sub/GMT Pepsi+Datejust.
Hva sier dere, kom med deres beste forslag, vil helst ikke legge inn ekstra penger.

Ha en flott dag!

Mitt förslag är att du säljer den till mig. :)
Sub + speedy är en bra kombo.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Du har ju en av de få roliga rollarna, så behåll är mitt råd. Sub + speedy måste vara världshistoriens tråkigaste och mest fantasilösa kombination.
Du är tråkig!

skämt å sido så håller jag faktiskt inte med dig. Men då är jag ju å andra sidan en aning partisk då jag sitter på kombon.. he he. Två ikoner kan aldrig bli tråkiga i min värld, Finns en anledning till att modellerna överlevt i över ett halvt sekel. Men visst är det kul med lite mer ovanliga klockor. Din JLC är ett gott exempel på det:)
 
Senast ändrad:

Magnlar

Rolex
2-Faktor
BLNR är rolig och snygg. Behåll!! Köper du 2 klockor för BLNR slantarna är jag tveksam om du kan hitta en fullset Sub/GMT (om tillbehören nu är viktigt) och samtidigt ha en råd med en Speedy. Head only Sub/GMT + Speedy är det nog inga problem, men trist!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du är tråkig!

skämt å sido så håller jag faktiskt inte med dig. Men då är jag ju å andra sidan en aning partisk då jag sitter på kombon.. he he. Två ikoner kan aldrig bli tråkiga i min värld, Finns en anledning till att modellerna överlevt i över ett halvt sekel. Men visst är det kul med lite mer ovanliga klockor. Din JLC är ett gott exempel på det:)
Det beror ju såklart på vad man är ute efter, men jag tycker det är lite fantasilöst att köpa de enklaste modellerna som går att hitta. Komplettera med en smp så har du världens tråkigaste trio. Inte världen sämsta såklart, men ändock tråkig och fantasilös.

Hur kul är det att äga två modeller du kan sälja och därefter köpa tillbaka samma vecka om du ångrar dig? Astråkigt om du frågar mig, men det är ju självklart högst personligt om man delar åsikten eller inte. För mig handlar intresset om specialkunskaper och om att hitta de klockor som allmänheten inte har stenkoll på. Jag har tidigare nämnt en midsommarfest jag var på då vi var 6 killar. Jag+ 4 smp+1 speedmaster.

Asplunds förslag på kombo är dock en rolig kombo på två klockor som man behöver jaga lite efter, två klockor som inte gemene man har stenkoll på.

BLNR är ju i alla fall lite mer ovanlig än den vanliga GMTn, så det klarar sig även om den är gränsfall. :)
 
Senast ändrad:
D

Deleted member 1749

Guest
Jeg skal nok si meg enig i att mine 2 eksempel er ganske så fantasiløse, det er grunnen til att jeg er ute å fisker etter andre eventuelle komboer.
Det som har fått meg inn på tanken om jeg skal bytte(har absolutt ikke bestemt meg) er først og fremst den polerte midtlenken, klarer ikke å bestemme meg om det er for mye bling eller ikke, derfor har jeg også kjøpt et RubberB jeg skal teste snart.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jeg skal nok si meg enig i att mine 2 eksempel er ganske så fantasiløse, det er grunnen til att jeg er ute å fisker etter andre eventuelle komboer.
Det som har fått meg inn på tanken om jeg skal bytte(har absolutt ikke bestemt meg) er først og fremst den polerte midtlenken, klarer ikke å bestemme meg om det er for mye bling eller ikke, derfor har jeg også kjøpt et RubberB jeg skal teste snart.
Du kan ju borsta länken (eller be en AD borsta den). :)
 
D

Deleted member 1749

Guest
Har tenkt tanken, så en tråd om en som hadde gjort det selv, men det skal jeg absolutt ikke gi meg inn på:)
Er det AD`er som skulle si seg villig til å børste en lenke, å hva koster det i tilfelle?
Hva ville det eventuelt hatt å si for andrehåndsverdien?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har tenkt tanken, så en tråd om en som hadde gjort det selv, men det skal jeg absolutt ikke gi meg inn på:)
Er det AD`er som skulle si seg villig til å børste en lenke, å hva koster det i tilfelle?
Hva ville det eventuelt hatt å si for andrehåndsverdien?
Ingen aning, kostar väl en tusenlapp eller två kanske. Tror personligen inte det skulle påverka andrahandsvärdet eftersom många föredrar helborstat framför PCL.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Ingen aning, kostar väl en tusenlapp eller två kanske. Tror personligen inte det skulle påverka andrahandsvärdet eftersom många föredrar helborstat framför PCL.

Lite tveksamt faktiskt.. Kan tänka mig att många helst vill köpa klockor i originalutförande, om man är en inbiten klockentusiast.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lite tveksamt faktiskt.. Kan tänka mig att många helst vill köpa klockor i originalutförande, om man är en inbiten klockentusiast.
Gissade såklart. Det finns ju inte så många BLNR med borstad länk. Hur gick det för personen som borstade sin länk? Han sålde den väl? Sjönk värdet?
 
D

Deleted member 1749

Guest
Har för mig att @JS sålde sin BLNR med borstade länk.. Om värdet sjönk vet jag inte.

Her er tråden angående DIY børsting, modig fyr han JS:) Har vært i kontakt med Rob E, 1200 spenn for børsting i butikk. Kan jo forstå om bruktprisen synker ved børstet lenke, men burde jo synke mindre om det er gjort av AD?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Her er tråden angående DIY børsting, modig fyr han JS:) Har vært i kontakt med Rob E, 1200 spenn for børsting i butikk. Kan jo forstå om bruktprisen synker ved børstet lenke, men burde jo synke mindre om det er gjort av AD?
Framförallt vet man att det blir bra gjort om AD gör det. Lätt värt 1200kr om du frågar mig. Det är ju mindre än vad ett rubber B kostar. :D
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
OT Jag blir ledsen när jag ser en nice klocka på rubberB. Varav jag lärt mig att glo enbart på klockan istället. För annars hade det ju nästan vart kört att se en trevlig klocka på KS ;)
 
D

Deleted member 1749

Guest
Nej värdet sjönk ej. Köparen uppskattade snarare borstningen skulle jag säga

Ut ifra hva jeg kunne se av bildene gjorde du en riktig bra jobb med børstingen, jeg rekner med lenken ble mer tålig etterpå også angående hairlines/deskdives o.l?
 
Topp