• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cal. 321

Här kommer det en bild på urverket 321. Inte många urverk, kan matcha dess skönhet...

DSC03577.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Håller med dig i att det är ett väldigt fint verk, något magiskt över det och dess historia. Ha inte ägt någon än men det står Speedmaster högst upp på min önskelista för tillfället och jag ska försöka vara stark och nå det målet trots alla lockelser på vägen.

Kollar gärna fler bilder på din 321:a, vad är det för årtal på den?
 

Johan M

Cartier
Jag tycker faktiskt att den senaste 1861 med den nya ytbehandlingen är mycket vackrare. Urverkets alla delar framträder mycket tydligare. Synd på delrinbromsen bara.

4294392709_91a36c5540.jpg
 
Johan M skrev:
Jag tycker faktiskt att den senaste 1861 med den nya ytbehandlingen är mycket vackrare. Urverkets alla delar framträder mycket tydligare. Synd på delrinbromsen bara.

4294392709_91a36c5540.jpg


861 eller 1861 är också trevliga urverk, men tyvärr så ger de inte samma känsla som 321:an.
Särskilt tydlig blir skillnaden, när man lägger dem bredvid varandra och jämför....
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nja, särskilt fagert kan jag inte tycka att det är. Välgjort och stabilt är en annan sak...

Detta är för mig mer estetiskt tilltalande, men det finns klart vackrare verk från de bättre tillverkarna.

SNC16035.jpg
 
Aurum skrev:
Nja, särskilt fagert kan jag inte tycka att det är. Välgjort och stabilt är en annan sak...

Detta är för mig mer estetiskt tilltalande, men det finns klart vackrare verk från de bättre tillverkarna.

SNC16035.jpg

Valjoux Cal 72, är också ett trevligt verk... Men ligger långt efter Lemanias chronograph verk...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
SiljeWatches skrev:
Valjoux Cal 72, är också ett trevligt verk... Men ligger långt efter Lemanias chronograph verk...

Underligt skrivet när det handlar om subjektiva åsikter, men föga förvånande när det kommer från dig.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Tja.. jag tycker kronografer har skitfula verk, med alla plåtiga byglar kors o tvärs...
Men det är ju min högst subjektiva uppfattning... ;)

Ps gäller även min egen 861..
 
Topp