• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cal FHF 90-5 ?

Fadershan

Patek
Hej!
Kunde inte hitta så mycket info när jag snacka med google men tänkte att KS har ju oändliga källor av kunskap! Tittar på en klocka där säljaren säger att det sitter ett cal FHF 90-5 i den och det är inget jag hört talas om tidigare. Läste någonstans att det kan ha relationer till ETA? Någon som vet något om denna caliber? Bra? mindre bra? Finns det delar att tillgå? Ping @mcguyver som jag tror mig veta sjka ha servat ett sådant verk?

Tack KS!
 

rogart-63

Patek
Servat ett antal såna verk och delar är lätta att hitta. Kan även heta FHF 905. Bra skit från FHF .
Kan det vara en Squale kanske?
 

Fadershan

Patek
Servat ett antal såna verk och delar är lätta att hitta. Kan även heta FHF 905. Bra skit från FHF .
Kan det vara en Squale kanske?
Som sagt är det en Invicta som ska ha legat sen 70-talet. Lite ny olja skulle nog inte vara så dumt :) Om jag vinner den kanske man får kontakta dig och lite försynt då fråga ifall det är något man kan få hjälp med? :)
 

Fadershan

Patek
Det ska vi väl kunna fixa . Säkert rätt torr om den inte varit servad sen -70 .
Jag vann uret :) här e fhf 90-5. Är ju inte direkt superpimpat! :)
Screenshot_2016-12-10-10-26-07.png
 
Topp