• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

California dial

Snyggt är det väl egentligen inte, mest underligt om man tänker efter...

Sitter man på en Vintage Panna eller Rolex med en original Cali dial så är det grymt, att köpa en nyproducerad av Panerai är väl okej eftersom historien finns där i alla fall...

Men snyggt -NEJ.....

Har faktiskt inte heller fått riktigt grepp om varför man valde att skapa en Cali Dial? verkar mest finnas motsägande uppgifter på nätet...

Någon som vet, när det gäller Rolex så var det väl någon California baserat företag som målade om dom, därav namnet????
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Jag skulle gärna ha en sån gamling. Lite fulcoolt.
Men hur kom det sig att dessa tavlor började tillverkas? Jag har svårt att förstå vilken funktionen skulle vara.
 

stoffe56

Cartier
2-Faktor
Några bilder på min PAM249
Den måste upplevas för att uppskattas.
Klart en av mina favoriter den utstrålar Panerai DNA

6-1.jpg


5-1.jpg


C1.jpg


B1.jpg


//Stefan
 

Mortadella

Omega
2-Faktor
Stadigt gräv att hitta på den!

Förövrigt har jag blivit förälskad i California. Tyvärr blev romansen kort då jag lyckades flärpa ur ena fjäderpinnen i hallen i morgonhasten och klockan föll handlöst mot klinkern... Så nu glittrar lite lume runt innanför glaset :'(
IMG_20231030_135533.jpg
 
Topp