Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Candino

Diskussion i 'Vintage' startad av christerD, 22 mars 2016.

1. christerD
    Trådstartare

christerD Bonde

Om 25 juveler är bra så måste väl 30 vara ännu bättre :)
    Denna kom hem i posten idag , en Candino Superautomatic 30 Jewels
    Gillar stilen på den och kul att ha en dress klocka efter jag köpt enbart dykare sista tiden

Christer P1040313.JPG

rogart-63, Martin Lovasz och chrand gillar detta.
  2. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Kul, jag har själv ett par candino i lådan och det brukar vara bra kvalitet (ofta eta-verk). Här i sverige är de väl mest kända för att ha tillverkat en klocka för svenska militären, annars har jag för mig att man brukar kunna se att de sponsrar diverse slalomevent.

christerD och Martin Lovasz gillar detta.
  3. Martin Lovasz

Martin Lovasz Borgare

Från:
    Göteborg
    Står det Superautomat så är det bästare än vanliga automater. :)

De är bra klockor helt klart.

christerD gillar detta.
  4. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Kul! Har själv en quartz som är trevlig och får en del handledstid.
    20160320_103154-01.jpeg

5. Patrik J

Patrik J Friends of KS

Från:
    Schtaaan
    En kollega hade grävt upp den här ur en byrålådan, men jag har ingen större koll på märket. Tidigt 60-tal,kanske? Är det ETA-verk? Vad ligger värde på, cirkus? Känns gedigen och välbyggd i alla fall och kickade igång direkt efter X antal år i lådan.
    cand.JPG

Martin Lovasz och LongCon gillar detta.
  6. Martin Lovasz

Martin Lovasz Borgare

Från:
    Göteborg
    Sent 50-tal skulle jag tro och vid den här perioden så gick det inflation i antal juveler tillverkarna kunde trycka in på urverken, därav 30 juveler. Några tillverkare fick fnatt och och tryckte in ännu fler så man kunde köpa klockor med 50-60 juvel och i några fall upp mot 100 men alla dessa extra juveler hade ingen funktion alls och är bara för prydnad men man kunde då sätta ut antalet juveler på urtavlan och locka köpare.

Tror inte ETA hade någon 30 juvelare som standard utan det är nog ett Felsa verk i den.

Patrik J gillar detta.
  7. Patrik J

Patrik J Friends of KS

Från:
    Schtaaan
    Kanon, tack. Hittade faktiskt en motsvarande som sålts på Ebay – för 125 spänn. Tyckte nästan det lät lite väl billigt. :D
    http://www.ebay.com/itm/Vintage-Men...D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

8. Martin Lovasz

Martin Lovasz Borgare

Från:
    Göteborg
    Felsa. :)

Din ser bra mycket snyggare ut så då går värdet upp till minst det dubbla och förmodligen mer men en dyrgrip blir den nog aldrig.

Patrik J gillar detta.