• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cape Cod

freno

Omega
Någon som har ett bra tips där man kan köpa Cape Cod dukar i europa till ett bra pris? Tänkte att jag skulle prova en för första gången =) Eller kanske rent utav någon som har några till salu här?
 

freno

Omega
har haft en massa strul med ebay, iofs beror ju bara det på oseriösa säljare, men skulle gärna ta en webshop. Finns det någon svensk motsvarighet till cape cod? Är du nöjd med resultatet?
 

Vnagenius

Cartier
2-Faktor
har haft en massa strul med ebay, iofs beror ju bara det på oseriösa säljare, men skulle gärna ta en webshop. Finns det någon svensk motsvarighet till cape cod? Är du nöjd med resultatet?


Länk till top rated seller på ebay.co.uk. Vet inte om det var just från denna säljare jag handlade men det känns ganska safe.
http://www.ebay.co.uk/itm/CAPE-COD-...omeGarden_CLV_Cleaning_CA&hash=item337e63d458

cape cod är grymt bra på högblanka detaljer. Man får ta det lite nätt så man inte råkar polera delar som är matta eller borstade då det är ruskigt effektivt efter lite gnuggande ;)
 

freno

Omega
hittade en webshopp som sålde i England till superpriser, tyvärr va frakten 22pund och max 20kg så om någon är intresserad kanske man kan lägga en grupporder. tror det va 11 pund för 12 dukar.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Finns rätt så billigt från amerikanska ebay, tror säljaren heter "dillmanupon" eller något i den stilen, han brukar sälja med några extra paket om man köper ett gäng!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gå in till närmaste juvelerare och be om polerduk. Det är exakt samma sak och finns att köpa, eller få lokalt.
 

freno

Omega
men innehåller inte cape cod lite slipmedel? eller är det bara jag som fattat fel? vad för polerduk menar du att jag ska använda?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag kanske ska förtydliga. Vanliga smyckes polerdukar har polermedel i sig precis som en cape cod.
 
Topp