Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Cape Cod

Diskussion i 'Diskussion' startad av freno, 28 augusti 2013.

1. freno
    Trådstartare

freno Bonde

Någon som har ett bra tips där man kan köpa Cape Cod dukar i europa till ett bra pris? Tänkte att jag skulle prova en för första gången =) Eller kanske rent utav någon som har några till salu här?

2. Vnagenius

Vnagenius Stadsbo

Från:
    Halmstad
    Jag köpte mina från en brittisk säljare på ebay. Typ en 50-lapp för en påse inkl frakt.

3. freno
    Trådstartare

freno Bonde

har haft en massa strul med ebay, iofs beror ju bara det på oseriösa säljare, men skulle gärna ta en webshop. Finns det någon svensk motsvarighet till cape cod? Är du nöjd med resultatet?

4. Vnagenius

Vnagenius Stadsbo

Från:
    Halmstad

Länk till top rated seller på ebay.co.uk. Vet inte om det var just från denna säljare jag handlade men det känns ganska safe.
    http://www.ebay.co.uk/itm/CAPE-COD-...omeGarden_CLV_Cleaning_CA&hash=item337e63d458

cape cod är grymt bra på högblanka detaljer. Man får ta det lite nätt så man inte råkar polera delar som är matta eller borstade då det är ruskigt effektivt efter lite gnuggande ;)

5. freno
    Trådstartare

freno Bonde

hittade en webshopp som sålde i England till superpriser, tyvärr va frakten 22pund och max 20kg så om någon är intresserad kanske man kan lägga en grupporder. tror det va 11 pund för 12 dukar.

6. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Aldrig haft problem med Ebay, gäller att handla av top rated.

7. krämbulle

krämbulle Friends of KS

Jockinho gillar detta.
  8. ZQT

ZQT The Banker

Finns rätt så billigt från amerikanska ebay, tror säljaren heter "dillmanupon" eller något i den stilen, han brukar sälja med några extra paket om man köper ett gäng!

9. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Gå in till närmaste juvelerare och be om polerduk. Det är exakt samma sak och finns att köpa, eller få lokalt.

10. Porsan

Porsan Capitão de mar e guerra

Från:
    De sju haven...
  11. freno
    Trådstartare

freno Bonde

men innehåller inte cape cod lite slipmedel? eller är det bara jag som fattat fel? vad för polerduk menar du att jag ska använda?

12. yonsson

Från:
    GBG
    Cape cod är en polerduk. Det är exakt samma sak som smyckesdukar. Gå till närmaste affär som säljer smycken.

13. FineTime

FineTime Stadsbo

Från:
    Danmark
  14. yonsson

Från:
    GBG
    Jag kanske ska förtydliga. Vanliga smyckes polerdukar har polermedel i sig precis som en cape cod.

Mårtenssons ur Brookfield