• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Care of Carl Realisation

Baloo

Omega
Medan ni andra klocksnackare bjuder på härliga bilder från diverse klockevents så får väll jag vara lite typiskt osvensk och skryta lite om den lilla pappersbit som dök ner i min brevlåda idag. Hoppas på lite schyssta deals på Lördag. Någon mer klocksnackare som fått denna förmån? ;)
Screenshot_2016-01-12-21-11-05.png
 

TonySoprano

Cartier
2-Faktor
Gillar Care of Carl, bra grejer men saftiga priser även på rea. Internet är såpass stort att det går att hitta deals på kläder året runt.
 

Edin

Panerai
CoC har bra grejer men tycker priserna många gånger mer liknar fina gatan än online butikerna. Köper att de vill nischa sig men undrar om det verkligen håller i längden..
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag har handlat en helvetes massa kläder både i butik & på nätet under den senaste tiden, men CareOfCarl har aldrig gjort tricket för min del. Det känns lite som klädernas uret.se.

Den största anledningen är nog avsaknaden av en faktiskt butik & att jag har upplevt deras image ska ha den röda tråden "lite finare". Mindre kvalitativa plagg till en kostnad som är långt över plaggen som är créme de la créme.

På senare dagar är sortiment en helt annan femma i jämförelse med tidigare med roliga varumärken, men informationen har i alla fall varit fattig. Avsaknad av vilken läst på skor, vilket skinn det är i skinnjackrna och vilken OZ deras rådenim har.

Läser ni detta CareOfCarl, ta till er den konstruktiva kritiken.:)
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Yes, dök ner en sådan i min låda igår med.. visst 30% gör lite skillnad på priset, men inte tillräckligt för ett bra fynd.
Får se vad det bjuds på
 

SenorE

Omega
nbvrealisation2016 är koden.
osäker på om du kanske måste handla från dit login tidigare för att den ska fungera?
 

Rearden

Cartier
Inte ett ljud, skulle dock gärna se 50%... Rent mentalt tycker jag alltid att 30% är lite torftigt (även om det såklart är bättre är fullpris)
 

Edin

Panerai
Tror inte CoC kör rea då tråden startades inför julrean 2015/2016. Men den som väntar får se...

Edit:
Läst detta på deras hemsida;
Care of Carls realisation har ännu inte startat. Den äger rum två gånger om året, i slutet av januari och i slutet av juli.
 

atco

Omega
Är det inte CoC som är emot allt vad rea heter?

För att säkerställa att du gör en god affär på CareofCarl.com har vi som policy att varor från aktuell säsong inte prissänks innan eventuell realisation. Vi är överhuvudtaget restriktiva med kampanjer och prissänkningar. Detta för att du, som kund, inte ska finna plagget du har köpt till ett reducerat pris några dagar senare och uppleva missnöje. Vi hoppas att vår policy ska öka ditt förtroende för oss samt skänka dig trygghet.

I de fall vi har realisation, premierar vi våra befintliga kunder genom att erbjuda förtur till våra realisationer. Preliminärstart för dessa ligger i slutet av januari respektive slutet av juli.
https://www.careofcarl.com/sv/info/om-care-of-carl.html
 
D

Deleted member 5780

Guest
Är det inte CoC som är emot allt vad rea heter?
Jodå. Och de är mycket nog med att kalla det -lisation, lite som Prussiluskan i Pippi.
För övrigt handlar man ju knappast på Dyr of Carl för prisbildens skull. De har ett superfint sortiment men priserna indikerar ju snarare fina gatan än webbshop. Två sekunders googling så hittar man ju det mesta billigare.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Känns väll ändå härligt med en site som inte kör mega-super-duper galen rea året runt? ;)
Det är en fin tanke. Men deras hundrasjuttioelva konkurrenter hakar ju inte på rea-bojkotten så det är svårt att hålla sig när det dessutom ofta handlar om lite dyrare plagg. Varför pynta 6 papp för en jacka på CoC när realadorna har samma för 3,5.
 

Oew

Rolex
Det är en fin tanke. Men deras hundrasjuttioelva konkurrenter hakar ju inte på rea-bojkotten så det är svårt att hålla sig när det dessutom ofta handlar om lite dyrare plagg. Varför pynta 6 papp för en jacka på CoC när realadorna har samma för 3,5.
Varför köpa en klocka hos AD när man kan köpa billigare hos gråhandlare ;)
Resonemanget haltar givetvis då både CoC och reakedjorna kör online
 
Topp