• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Carl F. Bucherer

Nicklas H

Cartier
Vilka funderingar man får vid en långfrukost en lördag. Carl F Bucherer är så gott som okänt för mig och jag undrar om någon an er har någon erfarenhet av detta märke. Nytt som vintage.
Trevlig helg!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag har en sjuttiotalare. Känns som rätt hög nivå (typ motsvarande samtida Omega eller Longines) med ETA verk. Väldigt trevlig färg och tavla på den med tidstypisk design (C-shape boett). Bucherer skröt med att de på sjuttiotalet var tredje största producent av kronometercertifierade klockor (efter Rolex och Omega?). Bucherer är ju annars mycket smycken men deras klockor känns som väldigt fina och välgjorda. Lite bortglömd premiumklockmärke som glömts bort.
Bilder från senaste veckorna. Nytt blått band nu i veckan;
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Den sista bilden har CF Bucherer nu i veckan lånat av mig på Instagram för sin officiella sida!

//Rozzy
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag har en sjuttiotalare. Känns som rätt hög nivå (typ motsvarande samtida Omega eller Longines) med ETA verk. Väldigt trevlig färg och tavla på den med tidstypisk design (C-shape boett). Bucherer skröt med att de på sjuttiotalet var tredje största producent av kronometercertifierade klockor (efter Rolex och Omega?). Bucherer är ju annars mycket smycken men deras klockor känns som väldigt fina och välgjorda. Lite bortglömd premiumklockmärke som glömts bort.
Bilder från senaste veckorna. Nytt blått band nu i veckan;
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Den sista bilden har CF Bucherer nu i veckan lånat av mig på Instagram för sin officiella sida!

//Rozzy

Trevlig klocka och grymma bilder som vanligt!
 

Nicklas H

Cartier
Tittade närmare på deras manefacture caliber A1000. Placeringen av rotorn. Den är inte centrerad i mitten eller som en microrotor som brukar sitta lite på sidan utan denna rotor är som en cirkel runt hela urverket.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Fastnade för märket när jag såg "John Wick" Där huvudkaraktären har en Manero. Med armbandet uppåt med boetten på underarmen (COOLT!!!)

Bara några få inlägg om detta märke? Ingen mer som har en? Tycker deras scubatec är sjukt snygg. Snygg på gummi , men länken är bland den finaste jag sett.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Denna växer mer och mer.
Från att nästan äcklats av hur billig den känns med sina visar, dumma index, fantasilösa färgerna, löjlig länk är den helt omöjlig att slå bort ur huvudet?

Är deras ScubaTec lite som att åka moppe på helgerna och fantisera om sin syster - kul men inget man vill att kompisarna ska veta om?

8626A91C-6CA3-4997-8DD9-949C285EF986.jpeg
8A2FF177-238F-4A13-AF63-3B36BC80E7F1.jpeg
F3238184-362C-479A-AB27-A66C1B132C50.jpeg
5CCBFB52-7B25-445B-9584-582CA39D873F.jpeg
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Denna växer mer och mer.
Från att nästan äcklats av hur billig den känns med sina visar, dumma index, fantasilösa färgerna, löjlig länk är den helt omöjlig att slå bort ur huvudet?

Är deras ScubaTec lite som att åka moppe på helgerna och fantisera om sin syster - kul men inget man vill att kompisarna ska veta om?

8626A91C-6CA3-4997-8DD9-949C285EF986.jpeg
8A2FF177-238F-4A13-AF63-3B36BC80E7F1.jpeg
F3238184-362C-479A-AB27-A66C1B132C50.jpeg
5CCBFB52-7B25-445B-9584-582CA39D873F.jpeg
Länken var verkligen inte någon höjdare, något bättre på gummi, inget jag skulle köpt till list dock :woot:
 
Topp