• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartier Passaround

Vilken Cartier är ni Intresserad av?

  • Tank

    Röster: 59 63.4%
  • Annan modell än tank

    Röster: 20 21.5%
  • Begagnad/Vintage

    Röster: 24 25.8%
  • Ny

    Röster: 17 18.3%
  • 10-15k

    Röster: 17 18.3%
  • 15-20k

    Röster: 27 29.0%
  • 20-25k

    Röster: 10 10.8%
  • 25k<

    Röster: 11 11.8%

  • Totala väljare
    93

jdahl

Omega
2-Faktor
Är absolut intresserad och skrev i den andra tråden också :) Jag röstar på en tank eller santos i rimlig prisklass.
 

Oew

Rolex
Var har du fått prisuppgift på 40k ish? Pratade med vår gemensamma vän V**** tidigare idag och de hade inte fått prisuppgift än...
Har pratat med Cartier's butik i Milano och de sa att den skulle ligga på omkring 5k€ sen tror jag de officiellt gått ut med 6250$. Tror dock inte svenska priserna är satta än men går ju såklart att köpa utomlands om det är mycket billigare
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Intresserad!
Men inte den stora Tanken..? Den lilla är bättre size :)
Optimala vore ju en av varje då ;)

Tank XL
12ffa45a7a205b483428b5c7d30c8223.jpg

(Snodd från Pinterest)
 
Hur funkar det att få en sålt Cartier beg i Sverige? Hur nära "bästa chrono24 inköpspris" kan man komma undan vid en flipp == köp och sälj? Hur segt är det att hitta köpare?

Jag tycker de har en hel del fina modeller, bortsett från blåa kronan. Men jag skulle oroa mig för pris och smidighet att eventuellt sälja vidare.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Hur funkar det att få en sålt Cartier beg i Sverige? Hur nära "bästa chrono24 inköpspris" kan man komma undan vid en flipp == köp och sälj? Hur segt är det att hitta köpare?

Jag tycker de har en hel del fina modeller, bortsett från blåa kronan. Men jag skulle oroa mig för pris och smidighet att eventuellt sälja vidare.
Om du köper en av de lägre prissatta modellerna och säljer den hyfsat snart efter du köpt den så behöver du inte oroa dig jättemycket, men jag har annars uppfattningen att de går ner en hel del i pris. Du kanske ska kolla på begagnade som redan tagit det största pristappet? Sen kan du alltid gå in till exempelvis Nymans och kolla vad de kan ge för förslag innan du ger dig på C24.

Här är två annonser på relativt nya klockor som sålts på KS:
https://klocksnack.se/threads/cartier-tank-solo-large.48763/
https://klocksnack.se/threads/cartier-tank-solo.49548/
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Jag är helt klart intresserad. Cartier är ett märke som växer i mina ögon.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Hur funkar det att få en sålt Cartier beg i Sverige? Hur nära "bästa chrono24 inköpspris" kan man komma undan vid en flipp == köp och sälj? Hur segt är det att hitta köpare?

Jag tycker de har en hel del fina modeller, bortsett från blåa kronan. Men jag skulle oroa mig för pris och smidighet att eventuellt sälja vidare.

Haft tre Cartier och sålt allihopa. Aldrig varit några problem. Min senaste såldes på 9 minuter en lördagskväll på Köp & Sälj. Så oroa dig inte...
 

DrDre

Patek
Som sagt så har uret.se 1st large Tank Solo i lager för 19k. Blir bara 500kr var på 20 personer, vilket känns värt!

Ni skulle kanske kunna höra med vår nya sponsor om inte de kan tänka sig att matcha det priset? De säljer ju Cartier. Möjligtvis kan ni fråga forum adm först som skött tidigare kontakter
Optimala vore ju en av varje då ;)

Tank XL

Bara en liten varnnig. Jag har en Tank Automatic (som jag tror bara finns i XL). Måtten kan te sig relativt modesta men den bär ganska stort. Den rektangulära formen gör ju att hela klockan har samma bredd (dvs inte bara på det bredaste stället som en rund klocka) och den är dessutom helt plan (så bandhornen böjs inte nedåt som på många andra klockor). Här är några bilder. Tyvärr framgår storleken inte så bra på bild, men det kanske kan ge viss vägledning ändå.







 

BCKSTRM

Rolex
Ni skulle kanske kunna höra med vår nya sponsor om inte de kan tänka sig att matcha det priset? De säljer ju Cartier. Möjligtvis kan ni fråga forum adm först som skött tidigare kontakter


Bara en liten varnnig. Jag har en Tank Automatic (som jag tror bara finns i XL). Måtten kan te sig relativt modesta men den bär ganska stort. Den rektangulära formen gör ju att hela klockan har samma bredd (dvs inte bara på det bredaste stället som en rund klocka) och den är dessutom helt plan (så bandhornen böjs inte nedåt som på många andra klockor). Här är några bilder. Tyvärr framgår storleken inte så bra på bild, men det kanske kan ge viss vägledning ändå.







Har bara provat den lilla men den var lagom och jag har 18.5cm handleder. Som du säger är formen sådan att den snabbt blir stor. Så om det blir en liten Tank är jag kanske (troligen) på :)
 
Är mycket intresserad. Jag röstar på tank solo modell stor, gärna automatisk om det går inom budget, annars kvarts.
 
Haft tre Cartier och sålt allihopa. Aldrig varit några problem. Min senaste såldes på 9 minuter en lördagskväll på Köp & Sälj. Så oroa dig inte...
Ja, men frågan är till vilket pris man får sålt. Cartier är säkert hett nog att hitta köpare till reapris, frågan är hur jobbigt det är att närma sig sitt eget inköpspris.

Nåväl, jag tycker det är fina klockor och kul att se att Rolex/Patek etc dominansen bryts på forumet och i allmänhet.
 
Topp