• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Cartier santos Galbee | Price to deal x2

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Uppdatering fjärde september - Intyg av Bergströms Ur har anlänt. Klockan är nu full-set och kommer med cirka två kilo papper.

ANNONS UPPE IGEN - Av en väldigt enkel anledning. Certifikatet från 2008 var felskrivet av Bergströms Ur i Malmö. Jag har fört en dialog med Bergströms och det som har blev tokigt är att modellnumret skrevs i stället för serienumret på Cartiers handskrivna certifikat. Certifikatet skickas i dag till Bergströms för komplettering samt ett intyg. Lite synd att köparen inte kunde avvakta på samtalet till Bergströms bara. Det är vad det är.
Allt är i sin ordning i alla fall. :)

Klockan säljes först när certfikat samt intyg har anlänt med ett undantag. Har du referenser och vill ha klockan pronto ser jag inga som helst konstigheter med att du betalar först när du får certifikat/intyg i handen.

Hej kära KS!

Dagen är kommen, jag har insett att jag har spenderat för mycket pengar på klockor på senaste tiden och denna får motvilligt lämna. @Snårtas är högst skyldig till detta, på gott och ont. Det får numera bli OWG en tid framöver med min 116610LN. Någonting som även bör noteras i stora blocket är att den här Cartiern har fått min SubC att stanna, det har ingen annan klocka lyckats med under ett halvår.

Ut till försäljning är i alla fall en Cartier santos Galbee W20099C4 guld & stål – en av få klockor som gör sig bäst i den kombinationen enligt mig och helt klart många andra. Storleken 32 mm upplever jag även som helt perfekt på denna klocka med en fantastiskt skön och stabil länk att bära. Jämförelsebild finns nedan mot SubC.

Klockan är uttagen 2008 hos Bergströms Ur i Malmö, servad i mars 2015 av Cartier och är därmed under garanti ett år från service. Full-set deluxe, originalkvitto, service-kvitto, cert och box.

Specifikationer:

Ref: W20099C4
Mått: 45 x 32 mm
Tjocklek: 8.67 mm
Urtavla: Silverfärgad guilloche med romerska siffror
Glas: Repskyddat safirglas
Bezel (ring): 18 karat gult guld
Urverk: Cartier 49 (basverk ETA 2892-A2) med 21 juveler, 28800 vph, Automatiskt, Quickset
Gångreserv: 42 timmar
Vattenskydd: 30 meter
Listpris 76.000:-, 70.000:- hos uret.


Och skicket, det är väldigt bra med tillhörande hairlines. Inga dings.

Gällande affär ser jag som vanligt helst F2F vilket alltid är trevlig och då utan retur. Givetvis kan jag skicka om så inte är fallet, 24h retur som jag givetvis bekostar om någonting avviker från min beskrivning.

Byten då? Ja, testa mig. NOT. Cash is king i detta fall och det är ingen brådska att sälja.

33.000:- gav jag och det blir även priset som jag sätter. Ett bra pris enligt mig för denna nyservade pjäs som är under garanti.
30.000:- inklusive frakt. Klart billigast worldwide av vad jag kan se.

27.000:- söndagsdeal. Riktigt j*vla fördelaktigt pris. Ta chansen nu, eller blicka tillbaka på denna annons om ett halvår.

Jädra GTG och Nymans...

IMG_5508.JPG
IMG_5507.JPG
IMG_5509.JPG
IMG_5510.jpg
IMG_5511.jpg
IMG_5512.jpg
IMG_5513.jpg
IMG_5516.jpg
11935642_1621885518029141_2133252066_n.jpg
IMG_5517.jpg
IMG_5518.jpg
IMG_6366.jpg

Så nå, är du man nog att bära upp den? Släng iväg ett PM i så fall. Klockan finns i Karlskoga.

Bästa hälsningar
Christian
 
Senast ändrad:
Topp