• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Cartier Santos Galbee XL

agraw

Cartier
2-Faktor
Jag har provat två storlekar av Cartier Santos Galbee ett tag och kommit fram till att jag är helt såld på two toned, men främst på den mindre modellen (29mm). Båda är grymma dressklockor som lätt gömmer sig under manschetten, men XL blir en betydligt stabilare pjäs som har mindre "armbandskänsla" över sig än den mindre.

Skicket är väldigt bra (se bilder)! Kommer med en del hairlines några små repor på länken. Passar på ca 17cm handled nu och då finns ytterligare 7 länkbitar i boxen så den bör vara komplett.

Uttagen hos svensk AD 2008. Servad i slutet av mars 2015 av Cartier. Kvitto finns. Klockan går därmed också som en nyservad klocka bör och garanti gäller på servicen.
Fullset (cert, manualer, box, kvitton.) Allt utom ytterboxen finns.

Snor lite info från Cartiers hemsida: "Santos de Cartier Galbée watch, extra large model, mechanical self-winding movement Cartier Calibre 049. Steel case, bezel in 18K yellow gold, faceted steel crown set with a faceted synthetic spinel, silvered opaline dial, Roman numerals, sword-shaped hands in blued steel, sapphire crystal, steel bracelet with screws in 18K yellow gold. Case dimensions: 45.54 mm x 34.87 mm, 8.67 mm thick. Water-resistant to 30 metres/100 feet."

(Jag är inte helt säker på vad jag vill byta till i nuläget. Omega SMP/ Aqua Terra/ Speedmaster, 40mm Bratte, Rolex DJ på länk, något helt annat, äldre Explorer I? Quartz är inget hinder. En klocka för 10-25k kanske, men inget är hugget i sten för rätt klocka... så kan byta rakt av. Jag vill gärna ha fullset och känd servicehistorik och inget servicebehov de kommande 2-3 åren.)

Nytt: jag vill helst sälja klockan, men bytesförslag mottages tacksamt likväl. :)

Säljs/bytes för 30k. billigast world wide.

Retur 24 h efter mottagande. Efter det har pengarna gått in i en annan klocka och ingen retur är möjlig.

Mer bilder och info finns för den som PM:ar.

DSC_0187.jpg
DSC_0188.jpg
DSC_0189.jpg
DSC_0190.jpg
DSC_0163.jpg
 
Senast ändrad:
Topp