• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartier Santos i gulguld. Erfarenheter?

Skolläraren

Panerai
Har kikat lite på Cartier Santos gulguldare och kan inte hjälpa att bli intresserad att kanske byta till en ädlare valör. Någon som har haft en sådan modell, eller någon tvåton och kan dela med sig av sina erfarenheter/bilder?

Jag är mest intresserad av automataren, men även ni som har quartz får gärna ge kommentarer!
 

Skolläraren

Panerai
Stämmer väl, hade en Santos i stål (batteri) och har nu en tank americaine i gulguld. Helt underbara och tycker Cartiers gör sig mycket bra i guld, gärna på skinnband. Svårslagen elegans.

Får man fråga varför du sålde Santosen? Var den 29x29? Kvartsarna lockar också, och till en sådan fin peng för tvåton.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Får man fråga varför du sålde Santosen? Var den 29x29? Kvartsarna lockar också, och till en sådan fin peng för tvåton.
Ägde den väl i drygt ett år som en lyxbeater. Sedan polerade jag upp den och insåg att den blev liggande lite för mycket. Tror även att jag köpte en annan dinka med integrerad länk i samma veva. Så ingen spec anledning till att jag sålde.

Det var mycket riktigt 29mm versionen. Passade mig väl och föredrog den framför automataren iom att den är så mycket smäckrare. Föredrar tt dock, riktigt fin.
 
Topp