• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartier tändare

fredrik

Omega
"Detta är Howard Hughes Cartier tändare i massivt silver. Han gav den till sin älskarinna som gav den till mig" berättade mannen som lös upp som en nykär sextonåring av sina egna ord. Han var snart tillbaka till sina dryga åttio år innan han bad mig om tjänsten att sälja den för honom."

Går självklart inte att bevisa proveniensen. Men där och då när solen höll på gå ner över den grekiska övärlden eggade berättelsen min fantasi. Nu skall jag alltså sälja tändaren. Där är inget bränsle i den men gnistan funkar och öppnar man under ser allt ut att vara på plats. Har googlat runt en del och hittat liknande tändare men ingen med den röda kransen. Någon här som vet mer om tändaren och vilket pris jag bör gå ut med?

Fantastiskt tacksam för hjälpen.
IMG_6873.JPG
IMG_6867.JPG
IMG_6870.JPG
IMG_6871.JPG
 

paradis

Audemars
Det finns med några andra kransar för ca.3.000 men inte med blåt.Så 3000 borde vara bra pris, ovanligt med blåt .
 
Topp