Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad Cartier Tank Americaine

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av alex_c, 15 september 2015.

1. alex_c
    Trådstartare

alex_c Bonde

Från:
    Stockholm
    Jag köpte denna tidigare under sommaren med förhoppning att min sambo skulle använda den och samtidigt varva den lite själv. Dock får den lite mindre handledstid än beräknat. Tror hon hade spanat in något mindre samtidigt som jag själv är inne i en fas där det blir mest sportklockor. Hur som helst tänkte jag se om det finns andra där ute som vill testa denna trevliga tank i guld från mysiga Cartier. Modellen är den som brukar betecknas "Large", dvs kommer den med automatiskt verk och datum. Lite mer info nedan.

Cartier, Tank Américaine
    Årsmodell: ca 2005
    Cal: 120 (ETA 2000-1)
    Ref: 1740
    Boett: 18K gult guld
    Spänne: 18K gult guld (original)
    Armband: 2 st läder from Hirsch, ett svart, ett vitt. Det vita köptes för några veckor sedan och har använts ett fåtal gånger sedan dess.
    Tillbehör: En noname box kan jag skicka med om det önskas. Äkthetsintyg/Värdering ordnar vi på köpares bekostnad om det blir aktuellt.
    Servicehistorik: Okänd

Går bra och vrider upp lent, vid intresse kan jag kolla upp gångavvikelse genom att klocka mot Fröken Ur eller liknande. Har dock inga mätinstrument.
    Denna modell listar ca 140 000 och de billigaste börjar från ca 51 000 på C24. Jag sätter mitt pris under det, 44 000 kr, vilket torde vara fair.
    Byten är intressant, men endast pengar åt mitt håll för tillfället. Vänligen kom med förslag samt prisidé på ev mellanskillnad. Företrädesvis Rolex, Panerai eller Omega, men annat kan vara intressant också.

Affär F2F i Stockholm, gärna på säker plats enligt överenskommelse (om ni saknar referenser). Kan skickas efter att betalning är överförd. Jag bjuder på frakten inom riket. Referenser här: http://klocksnack.se/threads/alex_c.38816/
    Retur: Ingen vid F2F. 24h vid skickat om det föreligger uppenbara fel i beskrivningen. Retur ska då vara försäkrad, bekostas av köpare samt skicket ska naturligtvis vara samma som när klockan lämnade mig.

Nedan följer lite bilder på klockan in action med både mig själv och min sambo som bärare. Vänligen PM:a vid frågor eller fler bilder. Tack också till KS för den fina annonsplatsen!

Bifogade filer:

Senast ändrad: 24 september 2015
Sjöö Sandström Royal Straps