• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

På samma ämne. Vad tänker ni om herrar som bär Baignoire?
Storleksmässigt så är den väl 23x31, alltså som en klassisk must. Men är formen feminin?
Bild snodd från internätet.
Skärmavbild 2024-10-28 kl. 17.14.14.png

Om man gillar damur är det fritt fram. Men finns mycket bättre alternativ isf.

Jag kämpar lite med vad jag ska göra faktiskt. Kom från en äldre avlägsen släkting men det var en klocka min far hjälpte till att sourca genom att köpa den när han jobbade i Hong Kong. "Tyvärr" var pappa en man som hängde med i den nya tekniken (och inte klockintresserad) så han köpte aldrig något som jag idag skulle se som kul, han skaffade såklart en toppmodern ana-digi Citizen som han sen använde mest hela tiden. Så den lilla Cartiern är det närmsta ett klockarv jag har från honom. Funderar på att kanske "byta in" den mot en 78086 men det känns lite knas. Samtidigt är den lilla lite för liten att faktiskt bära. 🤔
Växlar du in den till en större modell kan jag ju tycka att den gamla lever kvar på ett sätt. Så kan du säga, ”grunden till denna kommer från min pappa”.

Tillbaka
Topp