• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Casio G-SHOCK Ethno-G fr. 1998 (sällsynt) NYTT BAND

Weberg

Audemars
UPDATE: Hittade bandet jag köpte cirka 2003 på Klockmaster. Det är ett original G-shock och kostade då 650 kr.
Flyttstädade och hittade denna i en låda. Satte dit ett nytt batteri och klockan funkar perfekt. Köpte den 1998 och jag minns att det var nån special edition (displayen lyser upp med en röd skitfräsig drake i bakgrunden). Åhléns i Sthlm city hade en helsidesannons i tidningen om att de första som kom dit fick köpa den för 895 kr mot ord. pris 1295 kr. Originalbandet började till slut lukta skunk så det kastade jag. Köpte sedan ett nytt/annat G-shockband hos Klockmaster, som jag tror ligger ligger kvar i en låda.
Jag har ingen kunskap om G-shock och ingen har kunnat säga mig vad den är värd, har dock mejlat lite med G-shock-nördarna på G-peopleland och fått bekräftat att den anses "collectable" och är väldigt svår att få tag i utanför Japan. I veckan har klockan kostats på 240 kr (batteribyte + svart natostrap 20 mm)
så min prisidé är 450 kr inklusive G-shock-bandet. Önskad frakt tillkommer. Ej retur. Klockan är väl använd, således inget för finsmakaren. Fungerar dock 100 %

Mer info om modellen:
1 http://www.g-peopleland.com/dw004e-1ct.htm
2 http://50-gs.blogspot.se/2011/08/g-shock-32-ethnic-g-shock.html
IMG_3313.JPG

IMG_3320.JPG

Ethno_64.jpg

(nedre bilden lånad från ovanstående länksida).
 
Senast ändrad:
Topp