• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Casio G shock för 32000kr? >>>>>>>

Chuck

Patek
2-Faktor
Jäklar det är inte bara Rolex som höjer priserna även Casio smaskar på
image.jpg


Ok, seriöst...hur kan de motivera priset? Mister cartoon eller frogman är säkerligen kanonklockor. Men de är ändå av resin plast. Vad är hemligheten tro?
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Och nej, det var självklart inte det som det syftades på. Felskrivning av valutan på hemsidan. Man ser 32000kr men räkna om 32000yen till kronor istället så ser det rimligare ut.
Vet i sjutton, senast jag hade koll på frogman fick de för $1200, 32000 yen är cirka 2300 kr vilket är ganska mycket mindre än $1200 (jag tror dessutom att rek utpris är cirka $700 dollar även det mer än 32000 yen)
 

time2catch

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Vet i sjutton, senast jag hade koll på frogman fick de för $1200, 32000 yen är cirka 2300 kr vilket är ganska mycket mindre än $1200 (jag tror dessutom att rek utpris är cirka $700 dollar även det mer än 32000 yen)


sedan beror det på vilken modell av frogman du tänker på för den prisklassen. en snabbsökning på google gav mig en prisspann på allt ifrån under 32000yen och över. och utan att ha stenkoll på alla modellernas kostnader samt vad respektive webshop tar för priser, gick jag på magkänslan att det för mig är rimligare. sen får du så klart tycka vad du vill.
 
Topp