• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Casio GW-5000 i Europa?

mouqvist

Rolex
undrar om någon kan tipsa om en snabb, billig och säker återförsäljare av Casio i Europa som har modellen GW-5000
Alt ifall någon har en ny på hyllan och vill sälja
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Kan tyvärr inte hjälpa dig med en återförsäljare men kan lova att det är en grym klocka! Har haft den i någon vecka nu. Tror dom flesta har köpt från Japan.
DSC_0108.jpg
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Det finns olika 5600 så min fråga kanske var otydlig :)
Är det samma tavla/text som på klockan i inlägget eller finns det även olika till 5000?
Nej GW-5000 finns det bara en modell av (eller det fanns med negativ display också för några år sedan men den är tagen ur produktion). Det var menat att vara en homage till den första g-shocken från 1983 varför den gjordes lite mer påkostad.
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Passar på att smita in en fråga då ni ändå talar om GW-5000:
Jag hade en GW-6900 förut som jag köpte på Ebay. Han jag köpte av hade däremot bytt ut bandet till ett GW-5000-band. Detta band var mycket behagligt - matt i färgen och såg allmänt bättre ut.

Jag har nu införskaffat mig en G6900 och undrar om bandet som sitter på GW-5000 är samma band som sitter även på t ex 5600? Jag vill köpa ett sånt på Ebay nämligen men vill utöka mina chanser att hitta det.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Passar på att smita in en fråga då ni ändå talar om GW-5000:
Jag hade en GW-6900 förut som jag köpte på Ebay. Han jag köpte av hade däremot bytt ut bandet till ett GW-5000-band. Detta band var mycket behagligt - matt i färgen och såg allmänt bättre ut.

Jag har nu införskaffat mig en G6900 och undrar om bandet som sitter på GW-5000 är samma band som sitter även på t ex 5600? Jag vill köpa ett sånt på Ebay nämligen men vill utöka mina chanser att hitta det.
Jag kan garantera dig att det inte är det. 5600 är mycket styvare och mindre följsamt. Däremot kan du köpa ett gw-5000 band på tiktox, pacparts eller eBay. Det är på 16 mm och borde således passa alla modeller med 16 mm luggar.
 
Topp