• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Casio MRG Problem

San15

Cartier
2-Faktor
Jag har en Casio MRG som jag nyss köpt och det stod att den behövde bytas batteri på så jag gjorde det men den bara hoppar till en sekund eller två och sen stannar den, någon som vet vad det kan vara för fel, är den paj eller behöver den servas.


IMAG0505.jpg
 

San15

Cartier
2-Faktor
Jag hittade ingenting där det stod AC men jag försökte men en pincett mot metall bredvid batteriet och ovanpå batteriet och trodde det att det funkade men den hoppade lite ojämnt och sen stannade efter ca 30 sek. Den har ström eftersom bakgrundslyset funkar men det är som att inte visarna orkar gå runt.
 

rogart-63

Patek
Ska spolen vara så mörk i mitten? Troligen luras säljaren och säger att den kommer att gå efter batteribyte? Klassiskt knep. Har du nåt så du kan mäta upp spolen?
 

San15

Cartier
2-Faktor
Jag tyckte själv att såg lite mörk ut, hade tänkt lämna tillbaka den och få pengarna tillbaka men vet du om det går lätt att laga om det skulle vara fel på spolen. Jag har en multimeter men har den inte hemma just nu.
 
Topp