• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Catch of the day

Ariste

Audemars
2-Faktor
Vaknar spänd av förväntan, idag ska det ske efter tre veckors väntan. En flock femhunkor i ett kuvert och snart är hon min. Som jag har suktat, fantiserat, längtat efter denna sak, denna charmigt eleganta och ljuvligt ljudande tingest. Flera är de klockor som offrats till förmån för denna mini-graal - heder till er och må era nya hem skänka er värme och kärlek.

Steg 1: Kontakta din pålitlige klockkran.

VlllyN5.jpg


Steg 2: Sälj av, spara och förbered ett kuvert fyllt av femhunkor.


Steg 3: Andas lugnt och fint när du provar den på armen, överväldigas av känslorna och ge dig hän!



Steg 4: Skriv ett inlägg på KS där du delar med dig av den glädje, ångest...alla de känslor du upplevt i jakten på ,och under den första tiden med, din Jaeger Lecoultre Memovox ref E855. Nyservad, ljudande, hammarautomat kaliber K825, 1964ish, stål - fullkomligt bedårande. Jag är hemma, nu kan jag sälja av allt annat. :)

Ha ett fortsatt sagolikt klockberoende!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grattis! Sagolikt skick på den där! Mekaniska alarmklockor är Da shit, och hammarautomat på det :) Dalas gamla eller?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Så fick du äntligen en av din vackraste :)
Grattis och hoppas den kommer att användas flitigt.
Är det inte dax för en västerortsGTG snart?
Har lite nytt på väg in själv ;)
Jag är gärna på, både västerortsGTG och/eller klocklunch! Vad har du för nytt på G? Eller ska du inte köra en Teasertråd?
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Grattis! Sagolikt skick på den där! Mekaniska alarmklockor är Da shit, och hammarautomat på det :) Dalas gamla eller?
Tackar, jag var bra sugen på Dalas gamla men den här är från en annan kran....:)
Så fin, grattis!
Är det först till kvarn som gäller för resten av samlingen?
Tack, jupp...först till kvarn på i stort sett alles.....:)
Så fick du äntligen en av din vackraste :)
Grattis och hoppas den kommer att användas flitigt.
Är det inte dax för en västerortsGTG snart?
Har lite nytt på väg in själv ;)

Tack ska du ha, habegäret fanns där men när du visade upp din slog det slint...:)
Time flies, hade siktet inställt på GTG i maj och snart snapsas det på midsommar - vad hände med maj/juni? Jag återkommer....
Spännande, JD har incoming...det brukar sluta väl - ser fram mot paketöppning på KS eller i Råcken! :)
äntligen kom den!! grattis :)
den ska klämmas på :D

De vet du! :)
Underbar klassiker!!!
Stort grattis, dags för klocklunch... :)

Tusen tack, ser fram mot en lunch! :)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Haha kul story! :pirate:
Skicket ser ut att vara underbart!
Tackar, skicket är toppen och jag är betuttad i klocksnärtan - JLC och LC ska definitivt ägnas större fokus framöver.
Jag erkänner villigt att den här dagen kan summeras som en enda lång nära-livet-upplevelse. Först Memovoxen och sen fick jag klämma på denna illbatting:



Ord var överflödiga och jag såg i ögonvrån hur mannen framför mig pratade men allt jag hörde var tickandet från denna ikon - JLC Deep Sea Alarm från 1959.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tackar, skicket är toppen och jag är betuttad i klocksnärtan - JLC och LC ska definitivt ägnas större fokus framöver.
Jag erkänner villigt att den här dagen kan summeras som en enda lång nära-livet-upplevelse. Först Memovoxen och sen fick jag klämma på denna illbatting:



Ord var överflödiga och jag såg i ögonvrån hur mannen framför mig pratade men allt jag hörde var tickandet från denna ikon - JLC Deep Sea Alarm från 1959.
Damn it! Vem är din kran? Graalvarning på den!!!
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Tackar, skicket är toppen och jag är betuttad i klocksnärtan - JLC och LC ska definitivt ägnas större fokus framöver.
Jag erkänner villigt att den här dagen kan summeras som en enda lång nära-livet-upplevelse. Först Memovoxen och sen fick jag klämma på denna illbatting:

Ord var överflödiga och jag såg i ögonvrån hur mannen framför mig pratade men allt jag hörde var tickandet från denna ikon - JLC Deep Sea Alarm från 1959.

heliga guds moder, eller nåt, det var då något i hästväg!!! coolt
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Tackar, skicket är toppen och jag är betuttad i klocksnärtan - JLC och LC ska definitivt ägnas större fokus framöver.
Jag erkänner villigt att den här dagen kan summeras som en enda lång nära-livet-upplevelse. Först Memovoxen och sen fick jag klämma på denna illbatting:


Ord var överflödiga och jag såg i ögonvrån hur mannen framför mig pratade men allt jag hörde var tickandet från denna ikon - JLC Deep Sea Alarm från 1959.

GAH!

Den där käkar ju vintagerolle till frukost. Den käkar fan allt i vintageväg.
 
Topp