• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Catch of the day

Ariste

Audemars
2-Faktor
GAH!
Den där käkar ju vintagerolle till frukost. Den käkar fan allt i vintageväg.

Bon appetit. Håller med, den skulle lätt kunna bli min graal om det inte vore för att min förmåga att hålla fokus en längre tid är lika med noll. Det är en sak att spara ihop pengarna, att hitta den till salu är det som känns mest jobbigt...:)
 

hejo

Panerai
Tackar, skicket är toppen och jag är betuttad i klocksnärtan - JLC och LC ska definitivt ägnas större fokus framöver.
Jag erkänner villigt att den här dagen kan summeras som en enda lång nära-livet-upplevelse. Först Memovoxen och sen fick jag klämma på denna illbatting:

Ord var överflödiga och jag såg i ögonvrån hur mannen framför mig pratade men allt jag hörde var tickandet från denna ikon - JLC Deep Sea Alarm från 1959.


FÖRST:
Supergrattis, verkar ju vara ett exceptionellt skick på den :)

SECOND:
Jag förstår att du ser att "mannen" pratar men att du inte hör något, själv tror jag att jag skulle förlorat
medvetandet i din situation.
En sådan upplevelse "tarvar" en egen tråd och en egen berättelse...........

/Henrik
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
FÖRST:
Supergrattis, verkar ju vara ett exceptionellt skick på den :)

SECOND:
Jag förstår att du ser att "mannen" pratar men att du inte hör något, själv tror jag att jag skulle förlorat
medvetandet i din situation.
En sådan upplevelse "tarvar" en egen tråd och en egen berättelse...........

/Henrik

Tackar, skicket är toppen och jag har hittat en keeper till min samling. DSA:n är värd en egen tråd, kanske får jag upp lite bilder från GTG:n så småningom...:)
 

hejo

Panerai
Tackar, skicket är toppen och jag har hittat en keeper till min samling. DSA:n är värd en egen tråd, kanske får jag upp lite bilder från GTG:n så småningom...:)


Kul, det är en speciell känsla det där.

Ser fram emot en tråd från den GTG, mer unikt än USA varianten av DSA:n får man leta efter (efter vissa Daytonas) :)
Behöver jag säga att jag är grön av avund;)

/Henrik
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Kul, det är en speciell känsla det där.
Ser fram emot en tråd från den GTG, mer unikt än USA varianten av DSA:n får man leta efter (efter vissa Daytonas) :)
Behöver jag säga att jag är grön av avund;)
/Henrik
Klart jag delar med mig av den glädje och eufori som vackra klockor kan skänka, kika här: http://www.klocksnack.se/threads/easy-like-a-sunday-morning.7911/

Grattis till skön klocka!

Men; det är ju DU som är min pålitliga vintage-klock-kran... ;-)
:)...än är den tiden inte över, har lite att sälja av om du är intresserad!
 
Topp