• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen CD-samling mot Seiko eller annat.

seikoswede

Panerai
Inspirerad av en tidigare post, där TS ville byta bort sina vinylskivor testar jag med att försöka byta bort min CD-samling där de allra flesta skivorna legat nedpackade i flera år. Ett långskott kanske men chansar man aldrig gör man heller aldrig mål!

Det är en allsköns blandning av allt från Joy Division, Smiths, Morrissey till lite Opera, U2, Bob Hund, Ulf Lundell etc etc etc.

Ca 400 skivor tror jag men har inte räknat. Vad jag kan komma ihåg är alla i bra skick men som sagt de har legat nedpackade läääänge och minnet är inte alltid det bästa. Kör numera iTunes eller Sonos och Spotify så skivorna kommer nog aldrig till användning mer.
Har dragit ut en lista från mitt iTunes-bibliotek men har nog ytterligare ett litet antal till som inte är rippat.

Bytesvärde har jag egentligen ingen aning om? Några är säkert direkt osäljbara och andra kanske man kan få ett par tre tior för så kanske 15 spänn i snitt? Det blir i så fall 6000 men jag sätter bytesvärdet till 5000. Säg till om jag är helt fel ute!

Jag är mycket flexibel hit och dit och kan lägga till pengar för rätt objekt.

Dessutom kan jag dessutom tänka mig att lägga till min 70-tals Sabina Chrono och min Seiko Spork för dyrare objekt.

Bytesvärde på dem: Sabinan 2500 och SPORKen 1500. Bilder och beskrivning på dem finns här i mina säljesannonser på K&S.

Vad letar jag då efter?

Först och främst en Seko 6105-8110 i originalskick. Tar hellre en lite mer sliten original än en finare med utbytesdelar. Aftermarkettavlor är jag inte intresserad av. Är den servad vill jag gärna veta vem som gjort jobbet.

Som alternativ kan jag eventuellt tänka mig en Seiko UFO eller en Bullhead. Skick och utbytesdelar enligt ovan.

Förutom dessa är det nog bara två lite dyrare klockor jag är intresserad av just nu, och det är antingen en Sinn U1 eller UX. Båda med länk och bara den vanliga modellen, inte SDR.

Med allt detta sagt så kastar jag in en avslutande brasklapp! Om någon skulle vara intresserad av ett byte men inte har ovanstående modeller så kan det ju vara värt att fråga. Jag har ändrat mig förr! Men jag är i så fall bara intresserad av dykare eller kronografer med storlek över 40mm.

Listan kan jag maila då jag inte hittar något sätt att lägga upp en pdf-fil?

Vänligen

Jim
 
Topp