• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

CDON.COM, gråhandel?!

sjobbe

Cartier
Är på jakt efter en ny schysst G-Shock och kollade in prisjakt - väldigt konkurrenskraftiga priser och bra utbud på cdon av alla ställen?!

Kul att de satsar lite på lite klockor tänkte jag... av ren nyfikenhet sökte jag på samtliga klockor sorterat efter pris och fann detta:
Screenshot_2016-07-05-00-08-23.png


Vad är det här... Satsar CDON stenhårt på gråhandel eller är det tal om någon förmedling? Någon som har stött på detta tidigare?
 

M1984

Omega
Aldrig sett förut! Trodde cdon va som Elgiganten fast bara på nätet, verkar som dom säljer IWC, Rolex, JLC, Omega mfl... Verkar lite skumt!
 

NDJD

Cartier
2-Faktor
Det gråimporterar all typ hemelektronik ( därmed inte sagt att alla produkter alltid är det ) så det är säkerligen samma här.
Cashen ska in samtidigt som de har ett löfte om att vara billigast.... hmmm...

Edit: Gick in på sidan och kollade och det känns rätt oklart...
 
Senast ändrad:

nissehult

Patek
2-Faktor
De har sålt/förmedlat produkter från andra företag ett bra tag nu, vitt skilda produkter från tretti.se, lekmer och Conrad. Jag har inte sett klockorna innan men det känns som att de satsar på att bli som Amazon - dvs en säljplattform. Tyvärr urholkar det varumärket.
 

Buffi

Panerai
De har sålt/förmedlat produkter från andra företag ett bra tag nu, vitt skilda produkter från tretti.se, lekmer och Conrad. Jag har inte sett klockorna innan men det känns som att de satsar på att bli som Amazon - dvs en säljplattform. Tyvärr urholkar det varumärket.
Det gick ju rätt bra för Amazon dock ;)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
CDON Group äger alla dessa företag.
Conrad också?

(Qliro skapades för att CDON Group var missnöjda med Klarna som betalningsalternativ och startade en egen variant.)

Det gick ju rätt bra för Amazon dock ;)
Visst är det så. Med risk för att låta gammal så skulle jag dock säga att "det var bättre förr" (varumärkesmässigt) innan de mixade in andra försäljare bland deras egna listningar.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Conrad också?

(Qliro skapades för att CDON Group var missnöjda med Klarna som betalningsalternativ och startade en egen variant.)


Visst är det så. Med risk för att låta gammal så skulle jag dock säga att "det var bättre förr" (varumärkesmässigt) innan de mixade in andra försäljare bland deras egna listningar.

Kanske är på G.
 

floristen

Cartier
2-Faktor
När jag jobbade på Dustin så hade vi en stående punkt på veckomötet där VD:n tog upp hur dåligt det gick för CDON jämfört med oss och sen lite vadslagning om vad de skulle börja sälja härnäst för att vända skeppet. Klockor och CDON går inte riktigt hand i hand känner jag.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
När jag jobbade på Dustin så hade vi en stående punkt på veckomötet där VD:n tog upp hur dåligt det gick för CDON jämfört med oss och sen lite vadslagning om vad de skulle börja sälja härnäst för att vända skeppet. Klockor och CDON går inte riktigt hand i hand känner jag.

Fast det stämmer ju inte om man kollar resultat?
 
Topp